Promocja - Industriada 2012











INDUSTRIADA 2012

Tematem regionalnej kampanii promocyjnej województwa śląskiego w 2012 było Święto Szlaku Zabytków Techniki - INDUSTRIADA 2012, będące najważniejszym wydarzeniem, promującym od kilku lat przemysłowe dziedzictwo naszego regionu.

INDUSTRIADA 2012, odbyła się w sobotę 30 czerwca.

Tegoroczne Święto Szlaku Zabytków Techniki poprzedzone zostało szeregiem działań reklamowych i informacyjnych oraz przedsięwzięciami z zakresu marketingu bezpośredniego. Motywem przewodnim INDUSTRIADY 2012 było światło, które towarzyszyło wydarzeniom realizowanym w ramach Święta Szlaku Zabytków Techniki. Światło uzupełniło także opowieść o bohaterach INDUSTRIADY: grupa Zobotów powiększyła się o „Świcołka", postać opisaną w śląskiej mitologii.

W zorganizowanych w ramach tegorocznej INDUSTRIADY 228 różnego rodzaju wydarzeniach, które odbyły się w 22 miejscowościach województwa śląskiego uczestniczyły ponad 62 tysiące osób. 

Celem INDUSTRIADY jest promocja Szlaku Zabytków Techniki oraz dziedzictwa indu­strialnego w całym województwie śląskim. Trzecia edycja INDUSTRIADY, tak jak dwie poprzednie, jest adresowana głównie do mieszkańców regionu. Służy budowaniu społeczności osób znających atrakcyjność oferty turystycznej województwa. Osób, które stają się naturalnymi ambasadorami marki terytorialnej „Śląskie".

Święto Szlaku Zabytków Techniki - INDUSTRIADA 2012 to między innymi:

  • 300 godzin wydarzeń i atrakcji
  • 228 imprez
  • 43 koncerty
  • 36 lokalizacji w 22 miastach
  • 30 specjalnie przygotowanych wystaw
  • 22 warsztaty artystyczne
  • 14 bezpłatnych autobusów łączących wybrane obiekty
  • 13 wydarzeń sportowych
  • 7 pokazów teatralnych
  • 4 miasteczka Discovery Channel
  • 2 gry miejskie
  • 2 gry muzealne
  • 2 rajdy z udziałem samochodów zabytkowych
  • 1 rajd motocyklowy
  • 1 plaża umieszczona 320 m pod ziemią

oraz nieskończona ilość pozytywnej energii na Szlaku Zabytków Techniki liczącym - według obliczeń Internautów - 469,9 km.