Województwo Śląskie

Śląskie. Na wyciągnięcie ręki

Kampania promocyjna Województwa Śląskiego - maj 2009

4 czerwca 2009 zakończyła się trwająca od 5 maja regionalna kampania produktów turystycznych Województwa Śląskiego „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki". Jej celem było zachęcenie mieszkańców do podróżowania po województwie i zapoznanie ich z ofertą turystyczną Śląskiego.

Hasło „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki" oraz cztery motywy kampanii można było zobaczyć w regionalnych stacjach telewizyjnych, w prasie, na autobusach komunikacji miejskiej, billboardach, citylightach, w specjalnym mailingu; mogliśmy także usłyszeć spot radiowy emitowany w kilkunastu lokalnych stacjach. Specjalnie na potrzeby kampanii uruchomiono stronę internetową www.nawyciagnieciereki.gosilesia.pl, będącą narzędziem łączącym wszystkie podejmowane działania. Witryna zawierała szczegóły dotyczące kampanii oraz prowadzonych konkursów. Do końca trwania kampanii zarejestrowano 15 tys. odwiedzin.

W ramach kampanii przeprowadzono „Wielki Konkurs", polegający na odwiedzaniu atrakcji turystycznych i zbieraniu pieczątek. Spośród wielu atrakcji turystycznych Śląskiego wybrano trzydzieści konkursowych, reprezentujących turystykę sakralną, aktywną, kulturową i industrialną. Listę atrakcji umieszczono na mapce, która trafiła do mieszkańców. Zainteresowani mogli pobrać ją także ze strony internetowej kampanii, zamieszczono ją także w jednym weekendowym wydaniu „Dziennika Zachodniego". Konkurs cieszył sie dużym zainteresowaniem i był dobrą okazją do poznania wielu różnorodnych atrakcji województwa śląskiego. Zwyciężczynią, wylosowaną z grona uczestników, którym udało się zebrać maksymalną liczbę pieczątek, okazała się Magdalena Anna Kmak z Gliwic. Pozostałe nagrody - dwa wyjazdy weekendowe - trafiły do Michała Wosia z Gliwic oraz Barbary Korczak-Wróblewskiej z Częstochowy. Najwięcej pieczątek rozdano w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku, Dolomitach Sportowej Dolinie, częstochowskim Muzeum Rud Żelaza oraz Skansenie Górniczym „Królowa Luiza".

Mieszkańcy otrzymali możliwość odwiedzenia obiektów turystycznych Śląskiego również wirtualnie dzięki stworzonej specjalnie na potrzeby kampanii grze komputerowej „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki". Gra była dostępna w serwisie internetowym i w trakcie imprez promocyjnych w 12 centrach handlowych regionu. Podczas każdej imprezy uczestnicy mieli możliwość zagrać w „Śląskie". Każdemu biorącemu udział w grze wręczano pakiet promocyjny z przewodnikami po regionie oraz grę komputerową. Graczom z najlepszymi wynikami rozdano aparaty cyfrowe. Imprezy w centrach handlowych cieszyły się ogromnym powodzeniem. Łącznie w grze podczas wszystkich imprez uczestniczyło ponad 700 osób.

Przeprowadzono także konkurs fotograficzny. Aby wziąć w nim udział należało pokazać obiekty turystyczne zgodnie z ideą kampanii - sfotografować je tak, by były dosłownie "na wyciągnięcie ręki". Uczestnicy zabawy umieszczali zdjęcia na stronie internetowej konkursu. Wpłynęło 610 zdjęć, a 317 z nich zostało zakwalifikowanych do konkursu. Autorem najlepszej fotografii był Łukasz Wypior z Siemianowic Śląskich.

Kampania w liczbach

Telewizja
8-sek. billboard sponsorski (4 wersje - 4 motywy)

Stacje telewizyjne:
TVP3 - 186 emisji billboardów sponsorskich (prognoza pogody)
TVS - 151 emisji

Radio
30-sek. spot radiowy

Stacje radiowe:
Radio Katowice
90 FM Wodzisław
Antyradio Katowice
Bielsko B-B
Eska-Katowice
Karolina Złote Przeboje
Radio Piekary
Planeta B-B
Plus Gliwice
Planeta Katowice
RMF Maxxx Częstochowa

1085 emisji w 11 stacjach, większość w prime time

Zasięg skumulowany kampanii radiowej wyniósł 99%. Liczba osób, które miały kontakt z reklamą wyniosła 1,4 mln (co trzeci mieszkaniec Województwa) - razem 12 mln kontaktów, wskaźnik GRP wyniósł 869,3. Tzw. Zasięg 1+ (min. 1 kontakt) w grupie docelowej wyniósł 99%, 5+ (min. pięć kontaktów) - 58,%, a zasięg 10+ - 15,5%.

Outdoor

Nośniki:
billboardy
citylighty
autobusy komunikacji miejskiej

Billboardy i citylighty

Nośnik / Liczba sztuk
Billboard 6x3 m / 80
Billboard 5x2 m / 160
Citylight 1,8x1,2 m / 90

Razem: 330
Zasięg: całe Województwo

Autobusy :
40 pojazdów
Formaty - fullback (fb) oraz busboard+fullback (bb+fb)
Zajezdnie w Katowicach, Sosnowcu, Gliwicach, Rybniku, Częstochowie, Bielsku-Białej:

Katowice - 3 bb+fb, 5 fb
Sosnowiec - 3 bb+fb, 5 fb
Gliwice - 3 bb+fb, 5 fb
Rybnik - 2 bb+fb, 3 fb
Częstochowa - 2 bb+fb, 4 fb
Bielsko-Biała - 2 bb+fb, 3 fb


Pytania związane ze kampanią prosimy kierować do:

Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej



TV i radio

Telewizja: 8-sek. billboard sponsorski oraz 30-sek. spot radiowy


Billboardy

Billboardy i citylighty - razem 330 szt.


Zobacz aktualności

wszystkieedukacjaekologiafinansefundusze europejskiegospodarkainfrastrukturainwestycjekomunikacjakulturapolityka społecznapromocjarolnictworynek pracysejmiksportspotkania uroczystościstrategia rozwojuturystykazagospodarowanie przestrzennezagranicazarządzdrowie