Województwo Śląskie

2009: Pozytywnie nakręceni polecają

Pozytywnie nakręceni polecają

Kampania promocyjna Województwa Śląskiego - kwiecień 2009

Kampania trwała od 23 marca do 4 maja 2009 roku. Była pierwszą w historii ogólnopolską kampanią promocyjną Województwa Śląskiego.

Działania marketingowe obejmowały reklamę we wszystkich klasycznych mediach, zachęcając do odwiedzin regionu śląskiego turystów z terenu całej Polski. Kampania promocyjna opierała się na dynamicznym ujęciu różnych zainteresowań i pasji, które można realizować w województwie śląskim. Tytułowi „pozytywnie nakręceni" to ludzie w bardzo rożnym wieku dający upust swoim aktywnym lub nawet ekstremalnym zainteresowaniom. Główny przekaz reklam koncentrował się więc na pozytywnych, wyrazistych emocjach.

Według szacunków ekspertów z domów mediowych niemal 18 mln widzów zetknęło się ze spotem telewizyjnym Śląskiego trzy i więcej razy, podobna ich liczba usłyszała reklamę w radiu co najmniej raz. Jednocześnie sprzedano ponad trzy miliony siedemset tysięcy egzemplarzy gazet zawierających reklamę prasową.

Pozytywną ocenę kampanii wydali także jurorzy 12. Gdańskich Targów Turystycznych, które odbywały się w dniach 17-19 kwietnia 2009 roku. Województwo Śląskie zostało tam uhonorowane medalem Mercurius Gedanensis w kategorii Najlepsza Kampania Promocyjna w Polsce. Ogólnopolska kampania Śląskiego zdążyła już nie tylko zdobyć, ale też przyznać nagrody. Od marca 2009 w Internecie trwał konkurs dla twórców amatorskich filmów rejestrujących wyczyny pasjonatów i wielbicieli mocnych wrażeń. Zgłoszono wiele ciekawych nagrań, ale jury było jednomyślne i przyznało nagrodę (10.000 zł) autorce filmu „Przystanek Szyndzielnia", w którym bohaterka polecała tytułową Szyndzielnię oraz swoje miasto Bielsko-Białą, wykonując jednocześnie elementy karate Shotokan, które trenuje od siedmiu lat. Doceniono także cztery inne filmy, przyznając ich twórcom nagrody w postaci kamer sportowych VholdR. Wyróżnione prace to „Mała ceramika w pigułce", „Racibórz bungee", „Braterska pasja" oraz „Krótki film o nartach". Pierwsza ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają" trwała sześć tygodni i skierowana była do turystów z całego kraju. Kampania kosztowała 5 mln zł, z czego 2 mln pochodziło ze środków unijnych. 

Media Plan

  • OUTDOOR
    • 20 sztuk tablic o wymiarach 12 m x 3 m;
    • 100 sztuk tablic o wymiarach 6 m x 3 m;
    • Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, aglomeracja górnośląska i trójmiejska
  • PRASA
    • Dzienniki:
      • Gazeta Wyborcza
    • Tygodniki:
      • Polityka
      • Wprost ;
      • Newsweek ;
      • Przekrój
    • Miesięczniki specjalistyczne:
      • National Geographic - 1 emisja;
      • Focus - 1 emisja;
      • Podróże - 1 emisja;
      • Poznaj Świat - 1 emisja.
  • INTERNET
    • Portale internetowe: onet.pl, wp.pl, interia.pl, gazeta.pl - w każdym po 400 tys. odsłon
    • Internetowy Rozkład Jazdy PKP - 800 tys. odsłon
  • TELEWIZJA
    • TVP
    • Polsat
    • TVN
    • TVN 7
    • TVP 3
  • RADIO
    • PR 1
    • RMF FM
    • Zet

Projekt współfinansowany był przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL 2007-2013.


Pytania związane z kampanią kierować należy do:

Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej


Billboardy

5 wzorów


Zobacz aktualności

wszystkieedukacjaekologiafinansefundusze europejskiegospodarkainfrastrukturainwestycjekomunikacjakulturapolityka społecznapromocjarolnictworynek pracysejmiksportspotkania uroczystościstrategia rozwojuturystykazagospodarowanie przestrzennezagranicazarządzdrowie