Województwo Śląskie

2010: Pasjonauci polecają

Ogólnopolska kampania promocyjna Województwa Śląskiego - maj 2010

Pasjonauci polecają. Śląskie. Pozytywna energia

26 kwietnia 2010 rozpoczyna się kampania promująca wizerunek Województwa Śląskiego. Na billboardach i w telewizyjnych spotach wystąpią „Pasjonauci", nieprzeciętni symboliczni reprezentanci regionu. To dzięki ich pasjom w województwie powstają wciąż nowe miejsca godne odwiedzin i bliższego poznania.

„Pasjonauci polecają" to już kolejna z kampanii promujących Śląskie jako region pełen energetyzujących atrakcji turystycznych. Jej bohaterami są „Pasjonauci", którzy dzięki swoim pasjom wznoszą się ponad przeciętność, a dzieląc się nimi z innymi, emanują pozytywną energią. Ich losy i historie budują wizerunek regionu aktywnych i ciekawych ludzi, otwartego dla każdego, kto szuka niezwykłych miejsc i niesamowitych przeżyć. To najlepsza zachęta do spędzenia wolnego czasu w Śląskiem i wyjątkowy atut w budowie pozytywnego wizerunku województwa.

Prawdziwi „pasjonauci" - realni mieszkańcy regionu są bohaterami działań towarzyszących kampanii, stali się także inspiracją dla postaci z plakatów i filmu reklamowego, które portretują najbardziej charakterystyczne pasje i biografie prosto z życia wzięte. Wspólnym głosem Pasjonauci zapraszają:

  • do zakosztowania gościnności mieszkańców Beskidu Śląskiego i Żywieckiego,
  • do aktywnego wypoczynku na Jurze,
  • do odwiedzenia obiektów Szlaku Zabytków Techniki,
  • na spotkanie z wyjątkową kuchnią regionalną,
  • do rozwoju własnych pasji w naszym regionie.

Od dziś śląskich Pasjonautów widać będzie w całej Polsce. Na 210 billboardach, banerach internetowych i w prasie, a przede wszystkim w spocie reklamowym pojawi się 5 wizerunków, tworzących spójną serię. Na każdym z nich przedstawiony jest unoszący się nad ziemią Pasjonauta, najczęściej gospodarz, twórca lub częsty gość przyciągającego turystów miejsca, które stanowi drugi plan.

We wszystkich największych stacjach (TVN, TVN 7, TVN24, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo TVP1,2, TVP3, AtMedia, Polsat) pojawi się telewizyjny spot z Pasjonautami. W kolejnych jego scenach bohaterowie, wznosząc się ponad ziemią, opowiadają o swoich pasjach i pokazują ich największe smaczki.

Pasjonautów będzie też można usłyszeć (Program Trzeci Polskiego Radia, Radio Zet, Radio RMF Fm, Radio Złote Przeboje). Emitowane w radiu reklamy wyjaśnią, że dzięki właśnie dzięki tym fantastycznym ludziom Śląskie jest pełne niesamowitych muzeów, wspaniałych szlaków i niezapomnianych przeżyć - czyli pozytywnej energii, która ma moc unoszenia wysoko ponad ziemią.

W nowatorski sposób w kampanii wykorzystany zostanie internet. Po raz pierwszy w komunikacji marketingowej województwa śląskiego uruchomiona będzie specjalna strona na Facebooku (fanpage) - swoiste centrum dowodzenia całą akcją, pełne konkursów i quizów dla użytkowników. Szczególnie interesujące będzie zaangażowanie w promocję województwa autorów poczytnych blogów. Piątka tych niezwykłych ambasadorów Śląskiego nie tylko zaprezentuje swoim czytelnikom mniej znane oblicze województwa, ale też własnym przykładem udowodni, że jego mieszkańców napędzają prawdziwe pasje.

Ponadto w wybranych miastach odbędą się akcje marketingu bezpośredniego. Pod  sufitami przejść podziemnych, na dworcach i popularnych ulicach pojawią się setki baloników helowych z podczepionymi papierowymi sylwetkami Pasjonautów i informacją o promowanych miejscach. Baloniki helowe zastosowane również będą w kreatywnej przesyłce do dziennikarzy (direct mailing) z opisem kampanii.

Kampania „Pasjonauci" w pełni świadomie nawiązuje do ubiegłorocznej, nagradzanej i uznanej za sukces kampanii „Pozytywnie Nakręceni". Połączenie czytelnej kontynuacji z nową, świeżą koncepcją, oznacza z jednej strony rozwinięcie motywów już kojarzonych z marką „Śląskie", z drugiej natomiast będzie praktycznym potwierdzeniem tezy, że dla skutecznych działań marketingowych spójność i konsekwencja mają zasadnicze znaczenie.

Kampania potrwa od 26 kwietnia do 31 maja 2010.

Kampanię w realizuje Grupa Eskadra, wyłoniona w wyniku postępowania przetargowego przeprowadzonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.


Zobacz jak powstawał spot reklamowy:


Spot reklamowy

Film w TV i reklama radiowa


Billboardy

210 nosników: Warszawa, Łódź, Kraków i Województwo Śląskie


Prasa

Reklamy prasowe w dziennikach i czasopismach


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. 

Zobacz aktualności

wszystkieedukacjaekologiafinansefundusze europejskiegospodarkainfrastrukturainwestycjekomunikacjakulturapolityka społecznapromocjarolnictworynek pracysejmiksportspotkania uroczystościstrategia rozwojuturystykazagospodarowanie przestrzennezagranicazarządzdrowie