Województwo Śląskie

2010

Industrialna odsłona, czyli trzecia kampania regionalna województwa śląskiego

W 2010 roku bohaterem regionalnej kampanii promocyjnej jest turystyka industrialna. Rewolucja przemysłowa zmieniła Śląskie i nadała mu niepowtarzalny charakter. W tej kampanii pragniemy pokazać, że to dziedzictwo industrialne jest nie tylko częścią przeszłości, ale ogromnym atutem w teraźniejszości.

Naturalnym bohaterem tak zaplanowanej kampanii stał się jedyny w Polsce Szlak Zabytków Techniki. Ten samochodowy szlak turystyczny łączy ponad trzydzieści najciekawszych „pereł techniki", które w minionych wiekach były świadkami rewolucji przemysłowej. Szlak Zabytków Technik to jedynym tego typu szlak z Europy Środkowej i Wschodniej należący do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego.

Kampania jest podzielona na dwa podstawowe etapy:

Etap I: Promocja Święta Szlaku - czyli INDUSTRIADY
Etap II: Promocja Szlaku Zabytków Techniki

INDUSTRIADA czyli Święto Szlaku Zabytków Techniki jest ukoronowaniem dwuletnich działań związanych z komercjalizacją i wdrażaniem planu marketingowego dla szlaku. Każdy z tych etapów odbywał się z ogromnym zaangażowaniem pracowników poszczególnych obiektów. Industriada ma być imprezą cykliczną. W tym roku udział w niej weźmie aż 40 zabytków techniki i miejsc związanych z przemysłową tradycją regionu, z 23 miast z terenu województwa śląskiego. W ramach Industriady odbędzie się szereg koncertów, prezentacji, warsztatów i mnóstwo konkursów. Szczegółowy program Industriady znajdziecie Państwo na stronie www.industriada.pl i w materiałach towarzyszących.

Promocja Industriady:

  • Audycje radiowe i telewizyjne
  • Elementy marketingu bezpośredniego
  • Reklamy prasowe od 1 czerwca 2010
  • Insert do Dziennika Zachodniego i Gazety Wyborczej z programem Industriady w nakładzie 300 tys. sztuk
  • Spoty radiowe
  • Dedykowana strona internetowa
  • Indywidualne działania promocyjne obiektów należących do Szlaku Zabytków Techniki

Promocja Szlaku Zabytków Techniki

  • Media miejskie - oklejone autobusy od 1 czerwca 2010 roku
  • Outdoor - kampania zewnętrzna
  • Działania w mediach społecznościowych i promocja w Internecie

Działanie łączące:

Konkurs dla odwiedzających Szlak!!!
Do insertu reklamującego Industriadę dołączony zostanie DOWÓD RESJSTRACYJNY

SZT jest szlakiem samochodowym, stąd będzie on miał swój DOWÓD REJESTRACYJNY. Będzie to zachęta do regularnego dokonywania wizyt w obiektach na Szlaku Zabytków Techniki. Aby wziąć udział w konkursie z nagrodami, wystarczy zebrać 5 pieczątek i wymyślić hasło reklamujące ulubiony obiekt (oceniane przez agencyjne jury). To oczywiście konkurs z nagrodami:

  • Nagroda I stopnia: 1 x THERMOMIX - robot kuchenny łączący funkcje ponad dwudziestu urządzeń
  • Nagrody II stopnia: 5 x iROBOT - inteligentny odkurzacz
  • Nagrody III stopnia: 15 x ROBOACTOR - sterowany interaktywny robot

Zoboty

Graficznym pomysłem na zilustrowanie INDUSTRIADY - wyróżnienie się, zwrócenie uwagi na materiały promujące Szlak i event główny, jest sięgnięcie do motywu znanego z popkultury - mechanicznych stworów: robotów, transformersów etc.

Do życia „powołano" zatem ZOBOTY (tematyczne zabytkowe roboty - swoiste "brand heroes" Szlaku Zabytków Techniki).


Billboardy

155 tablic


Spot reklamowy

10 stacji w regionie


Gadżety

plakat, czapeczka, magnesy...


Autobusy

51 oklejonych autobusów


Zobacz aktualności

wszystkieedukacjaekologiafinansefundusze europejskiegospodarkainfrastrukturainwestycjekomunikacjakulturapolityka społecznapromocjarolnictworynek pracysejmiksportspotkania uroczystościstrategia rozwojuturystykazagospodarowanie przestrzennezagranicazarządzdrowie