Województwo Śląskie

2010: Guck mal! Schlesien

Pierwsza zagraniczna kampania promocyjna produktów turystycznych Województwa Śląskiego

Województwo Śląskie i Północna Nadrenia-Westfalia już od 10 lat są regionami partnerskimi. Łączą je wspólne przedsięwzięcia i projekty. Realizowana przez Urząd Marszałkowski kampania ma na celu przybliżenie mieszkańcom Północnej Nadrenii-Westfalii oferty turystycznej Województwa Śląskiego. Dlatego to właśnie tam skierowano działania promocyjne pod hasłem „Guck mai! Schlesien".

Kampania „Guck mai! Schlesien" zostanie zrealizowana na przełomie czerwca i lipca br. na terenie partnerskiego landu, a w szczególności w jego stolicy Dusseldorfie. W programie kampanii przewidziano koncerty muzyczne, uliczny performance, street art, aktywności w regionalnej prasie i internecie, wizyty studyjne w regionie śląskim dla niemieckich dziennikarzy oraz internautów. Nacisk
 położono na turystykę kulturową, na turystykę aktywną - dużo będzie o Beskidach i o Jurze.

Kluczowym wydarzeniem kampanii będzie impreza promocyjna, która odbędzie się 2 i 3 lipca w Dusseldorfie na Marktplatz. Podczas dwudniowego spotkania w pięciu sferycznych pawilonach prezentowane będą atrakcje turystyczne Śląskiego, śląski design, a także potrawy kuchni regionalnej. W największym pawilonie znajdzie się śląska kuchnia w nowoczesnym ujęciu fusion, gwarantująca niezapomnianą degustację różnych smaków regionu. Średnie pawilony zapraszają w świat 3D na spotkanie z twórczością młodych śląskich twórców oraz w przestrzeń skałek jurajskich. Chętni mogą wypróbować swoje wspinaczkowe umiejętności na specjalnie zaaranżowanej ścianie. Dwa kolejne pawilony to zakątek industrialny, prezentujący najatrakcyjniejsze produkty Szlaku Zabytków Techniki oraz pawilon dedykowany Beskidom ze strefą SPA&Wellness.

Obok pawilonów rozstawiona zostanie duża scena, na której przez cały piątek i sobotę będą odbywały się liczne koncerty i występy folkowe z domieszką jazzu i stylu elethno. Dla miłośników wspólnego grania i muzycznych wariacji w sobotnie popołudnie odbędzie się Jazz Jam Session.

W ramach kampanii uruchomiona została specialna strona internetowa.

Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiedzialna jest firma Business Consulting sp. z o.o.



Pawilony na Marktplatz

2 i 3 lipca 2010 w Dusseldorfie


Zobacz aktualności

wszystkieedukacjaekologiafinansefundusze europejskiegospodarkainfrastrukturainwestycjekomunikacjakulturapolityka społecznapromocjarolnictworynek pracysejmiksportspotkania uroczystościstrategia rozwojuturystykazagospodarowanie przestrzennezagranicazarządzdrowie