|
KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
DZIAŁANIA
Symbol:
ARKUSZ
GŁÓWNY
Nazwa
działania:
Adaptacja
budynku do potrzeb Kolegium Nauczycielskiego
w Bielsku - Białej
|
Właściwą odpowiedź zaznaczyć kółkiem
Czy
jest to inwestycja wieloletnia?
|
|
|
Liczba
załączonych arkuszy zadań
|
1
|
1. OPIS
DZIAŁANIA
Uzasadnienie
wyboru działania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
Realizacja
adaptacji budynku mieszkalnego na potrzeby Kolegium Nauczycielskiego
została rozpoczęta w 1994 r. Działanie to wpłynie w sposób znaczący
na podniesienie kwalifikacji zawodowych kadry pedagogicznej południowej
części regionu oraz przyczyni się do zwiększenia jej ilości. Z uwagi
na bogate wyposażenie w sprzęt audiowizualny i multimedialny sal audytoryjnych
zaistnieją możliwości stworzenia ośrodka doskonalenia kadr oświatowych,
centrum konferencyjnego dla firm regionu oraz ośrodka międzynarodowych
kontaktów ludzi kultury i nauki, co jest szczególne ważne dla procesu
integracji międzyregionalnej. Ponadto Kolegium Nauczycielskie w przyszłości
powinno stać się podstawą utworzenia ośrodka akademickiego w Bielsku-Białej. |
Cele
jakie realizować ma działanie (opis):
| Do celu
jakie ma realizować zadanie należy przede wszystkim zapewnienie możliwości
przygotowania kadry pedagogicznej dla zreformowanego szkolnictwa w
związku z reformą oświaty oraz poprawa stanu zaplecza edukacyjnego
regionu. Działanie to przyczyni się do rozbudowy zaplecza socjalnego
Kolegium i zapewnienia dostępności budynku dla osób niepełnosprawnych.
|
Efekty
działania (opis):
EFEKT
RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość
dróg, liczba firm itd.)
| Zakończenie
robót budowlanych i wykończeniowych pozwoli na uzyskanie 8 miejsc
dla kadry nauczycielskiej w hotelu asystenckim oraz otwarcie akademika
dla 74 studentów. Udostępnienie Kolegium studentom niepełnosprawny
z całego regionu będzie możliwe poprzez zakup 2 platform dla niepełnosprawnych
(jednej stacjonarnej i jednej samojezdnej). Efektem działania będzie
również wyposażenie pracowni komputerowej, auli i sali amfiteatralnej
w sprzęt komputerowy, audiowizualny i multimedialny. |
Rezultaty
działania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego
Działania na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub
pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
|
Rezultatem
podjętego działania będzie stworzenie docelowo 1400 miejsc dla studentów
na studiach licencjackich, podyplomowych i językowych prowadzonych
w systemie dziennym i zaocznym oraz poszerzenie oferty kursów doskonalenia
zawodowego dla nauczycieli. Jego realizacja umożliwi również organizowanie
konferencji i spotkań z udziałem przedstawicieli polskich i zagranicznych
ośrodków akademickich, ludzi kultury i sztuki oraz reprezentantów
firm regionu (np. z wykorzystaniem przekazu multimedialnego).
|
Oddziaływanie
(opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
| Realizacja
działania przyczyni się do podniesienia kwalifikacji nauczycieli,
a poprzez to wpłynie na wzrost jakości kształcenia dzieci i młodzieży.
Doprowadzi ono ponadto do poprawy stanu zaplecza edukacyjnego regionu
poprzez rozwój ośrodka akademickiego zlokalizowanego w Bielsku-Białej. |
Komplementarność
Działania z przedsięwzięciami realizowanymi w województwie, także poza
kontraktem (opis):
| Inicjatywy
podejmowane w ramach Kolegium Nauczycielskiego są ściśle powiązane
z działalnością innych wyższych uczelni pedagogicznych w regionie.
Kolegium również od lat współpracuje z Uniwersytetem Śląskim czy Uniwersytetem
Jagiellońskim. |
2. ODNIESIENIE
DO DOKUMENTÓW STRATEGICZNYCH
Cele Narodowej
Strategii Rozwoju Regionalnego realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
|
Rozbudowa
i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów |
|
|
Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej
dywersyfikacji |
|
|
Rozwój
zasobów ludzkich |
|
|
Wsparcie
obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją |
|
|
Rozwój
współpracy regionów |
Cele i priorytety
Wstępnego Narodowego Planu Rozwoju realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
| |
Osie
rozwoju
|
| |
1.
Poprawa konkurencyjności gospodarki poprzez modernizację i strukturalne
dopasowanie sektora przemysłu i usług |
2.
Przekształcenia strukturalne w rolnictwie i rybołówstwie, rozwój obszarów
wiejskich |
3.
Integracja gospodarki polskiej poprzez modernizację i rozbudowę sieci
transportowych |
4.
Tworzenie warunków trwałego zrównoważonego rozwoju poprzez modernizację
i rozwój infrastruktury ochrony środowiska |
5.
Rozwój zasobów ludzkich i zatrudnienia |
6.
Wzmocnienie potencjału rozwojowego regionów i przeciwdziałanie marginalizacji
niektórych obszarów |
|
Kierunki
działań (priorytety)
|
1.
wzrost konkurencyjności restrukturyzowanych sektorów przemysłu |
1.
Rozwój i doskonalenie infrastruktury na obszarach wiejskich |
1.
Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej |
1.
Poprawa jakości wód powierzchniowych |
1.
Reforma systemu edukacji |
1.
Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności
regionów |
| 2.
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw |
2.
Rozwój i różnicowanie działalności gospodarczej |
2.
Modernizacja i rozbudowa sieci kolejowej |
2. Poprawa jakości wody do picia i zwiększenie jej dostępności |
2.
Rozwój systemu kształcenia ustawicznego, przekwalifikowań i doskonalenia
zawodowego kadr małych i średnich przedsiębiorstw |
2.
Restrukturyzacja bazy ekonomicznej regionów i tworzenie warunków jej
dywersyfikacji |
| 3.
Wzrost innowacyjności |
3.
Poprawa przetwórstwa i marketingu produktów rolnych i rybnych |
3.
Poprawa dostępności portów morskich |
3.
Poprawa jakości powietrza |
3.
Doskonalenie obsługi instytucjonalnej rynku pracy |
3.
Rozwój zasobów ludzkich |
| |
4.
Inwestycje w gospodarstwach rolnych |
4.
Rozbudowa portów lotniczych |
4.
Zmniejszenie ilości zanieczyszczeń z dużych zakładów energetycznego
spalania |
4.
Rozwój kadr administracji (centralnej i samorządowej) i promocja dialogu
społecznego |
4.
Wsparcie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją
|
| |
5.
Dostosowania w zakresie instytucjonalnym |
|
5. Racjonalna gospodarka odpadami |
|
5.
Rozwój międzynarodowej współpracy regionów |
Cele
Programu Wsparcia realizowane poprzez Działanie (zakreślić):
|
|
rozwój
infrastruktury technicznej i społecznej o znaczeniu ponadlokalnym |
|
|
rozwój
funkcji metropolitalnych największych aglomeracji i miast |
|
|
rozwój
infrastruktury społeczeństwa informacyjnego |
|
|
stymulowanie
lokalizacji inwestycji oraz wspieranie rozwoju MSP |
|
|
wspieranie
tworzenia i absorpcji innowacji, w tym transfer technologii |
|
|
rozwój
turystyki, rekreacji i ochrona dziedzictwa kulturowego |
|
|
zwiększanie
zatrudnienia, rozwój zasobów ludzkich i edukacji |
|
|
aktywizacja obszarów wiejskich |
|
|
rewitalizacja
bazy ekonomicznej miast |
|
|
rozwój współpracy przygranicznej |
Rodzaje
Zadań realizowanych w ramach Działania, wg nomenklatury Programu Wsparcia:
zakreślić
|
|
Rozwój
przedsiębiorczości, zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorców, innowacje
gospodarcze, transfer technologii, |
|
|
Restrukturyzacja
wybranych dziedzin usług publicznych oraz gospodarki lokalnej i regionalnej,
opierająca się na zasadach zrównoważonego rozwoju, |
|
|
Tworzenie
nowych, stałych miejsc pracy, |
|
|
Inwestycje
w zakresie infrastruktury technicznej i transportowej, poprawiające
warunki realizowania inwestycji gospodarczych, |
|
|
Przedsięwzięcia
z zakresu edukacji, w tym edukacji dorosłych, |
|
|
Przedsięwzięcia
z zakresu kultury regionalnej i lokalnej, będących składnikami kultury
narodowej oraz ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego, |
|
|
Inwestycje poprawiające stan środowiska, |
|
|
Inne zadania związane ze wspieraniem rozwoju regionalnego. |
Priorytety Strategii
Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000-2015 realizowane poprzez Działanie
(wpisać):
|
|
Wzrost
wykształcenia mieszkańców oraz rozwój ich zdolności adaptacyjnych
do zmian społecznych i gospodarczych |
Cele Programu
Rozwoju Regionalnego Województwa Śląskiego na lata 2001-2002 realizowane
poprzez Działanie (wpisać):
|
|
Wsparcie
kształcenia ustawicznego i dokształcania zawodowego |
3. FINANSOWANIE
(dane w tabelach podawać w tys. zł)
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
Preliminowane
wsparcie inwestycji wieloletnich:
Wypełnić
tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu terytorialnego:
|
|
Wsparcie
z budżetu państwa
|
Inne,
w tym fundusze celowe
|
wg
ustawy
budżetowej 2000
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Terminy:
*) wypełnić tylko dla inwestycji wieloletnich samorządu
terytorialnego
|
|
|
zakończenie
wg Ustawy budż. na 2000r.*)
|
| |
|
|
W przypadku
działań jednozadaniowych o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych
do kontraktu: zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Zbiorcza
tabela finansowa:
*)
ewentualnie wpisać "BW" jeśli udział budżetów lokalnych jest
zawarty w ogólnej sumie budżetu województwa
|
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
476
|
|
|
|
|
|
|
2097
|
|
|
|
|
2097
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10091
|
|
|
|
10091
|
9615
|
476
|
|
|
|
|
4. MONITORING
Zakres rzeczowy
Działania wykonany do 31 grudnia 2000 roku:
- stan
surowy otwarty, w tym: konstrukcje betonowe, żelbetowe i murowe,
ścianki działowe, stropy i podesty, konstrukcja dachu wraz z pokryciem
i izolacją
- wykonanie
stolarki okiennej , drzwiowej i aluminiowej dla całości budynku,
wykończenie wnętrz w części dydaktycznej hotelu, w tym wykonanie
tynków, okładzin ścian i stropów, wykonanie robót malarskich,
instalacji wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, instalacji
gazowej, elektrycznej, teletechnicznej i komputerowejw
- wykonanie
prowizorycznego podjazdu do budynku
- częściowe
wyposażenie w sprzęt (krzesła, ławki, tablice) i oddanie do użytku
sal dydaktycznych i pracowni oraz sali audytoryjne
|
Instytucja zarządzająca:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
Przez instytucję zarządzającą rozumiemy instytucję odpowiedzialną za proces
systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji
na temat wdrażania działania, w aspekcie finansowym i rzeczowym, mający
na celu zapewnienie zgodności realizacji działania z wcześniej zatwierdzonymi
założeniami i celami
Zarząd
Województwa Śląskiego
40-037 Katowice
ul.Ligonia 46,
tel. 2553534
e-mail: marszal@silesia-region. pl |
Wskaźniki
oceny Działania:
*)
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi (np. długość
dróg, liczba firm itd.)
|
|
|
|
wartość
oczekiwana w kolejnych kwartałach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Powierzchnia
(w m 2) oraz
kubatura (w m 3 ) akademika |
|
531
m2
1354 m3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Powierzchnia
(w m 2) oraz
kubatura (w m 3 ) hotelu asystenckiego
|
0
|
203
m2
518 m3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Liczba
platform dla niepełnosprawnych |
0
|
2
szt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Liczba
sprzętu komputerowego i sprzętu audiowizualnego |
0
|
89
szt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Liczba
miejsc parkingowych |
0
|
42
szt.
|
|
|
|
|
|
|
|
*)
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania na sytuację
w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi
lub pieniężnymi (np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie
zasobów lub sprawności działania itd.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Liczba
studentów korzystających z rozbudowanej i zmodernizowanej infrastruktury
|
|
|
Beneficjent
|
|
2.
|
Liczba
studentów niepełnosprawnych korzystających z rozbudowanej i zmodernizowanej
infrastruktury
|
0
|
10
|
|
|
3.
|
Liczba
kursów doskonalenia zawodowego dla nauczycieli. |
0
|
7
|
|
|
4.
|
Liczba
zorganizowanych konferencji i spotkań |
0
|
15
|
|
*) ODDZIAŁYWANIE
na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane realizacją Działania
(np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
|
|
|
|
opis
wskaźnika i jego dynamiki
|
|
|
Utworzenie ośrodka akademickiego w oparciu o istniejącą bazę |
Beneficjent |
5. DZIAŁANIE
O OTWARTEJ LIŚCIE ZADAŃ
(wypełnić
tylko dla Działań o charakterze programu regionalnego, gdzie lista zadań
i beneficjentów nie stanowi przedmiotu kontraktu)
Kryteria wyboru
zadań:
Sposób wdrażania
programu (opis):
Kryteria wyboru
beneficjentów:
Beneficjent
- osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna bezpośrednio korzystająca z
projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem przedmiotu działania
Wskaźniki oceny
poszczególnych zgłoszonych zadań:
|
|
EFEKTY
RZECZOWE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
REZULTATY
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
ODDZIAŁYWANIE
(wyjaśnienie w pkt. 4)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|