|
KONTRAKT
WOJEWÓDZKI NA LATA 2001-2002
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
KARTA
ZADANIA
|
Symbol:
karty działań
|
Numer
kolejny karty zadania
|
|
D.2
|
1
|
ARKUSZ
SZCZEGÓŁOWY
Nazwa
działania:
Budowa
obwodnicy Pszczyny
|
Symbol typu
zadania, zgodnie z Programem Wsparcia:
wykaz
dopuszczonych typów zadań zamieszczono na stronie 4 niniejszego formularza
1. DANE
OGÓLNE
W
chwili obecnej w Pszczynie połączenie drogi krajowej Nr 1 z trasą
Racibórz - Pszczyna zlokalizowane jest w południowej części miasta
w formie skrzyżowania w poziomie zaopatrzonego w sygnalizację świetlną.
Trasa Racibórz - Pszczyna przebiega siecią lokalnych ulic miejskich
przez tymczasowy wiadukt nad linią kolejową relacji Katowice - Bielsko.
Poprowadzenie trasy Racibórz - Pszczyna przez wewnętrzny układ komunikacyjny
miasta wpływa bardzo niekorzystnie na sprawne funkcjonowanie tego
układu. Udział w potokach ruchu pojazdów ciężkich powoduje dodatkowo
deformacje nawierzchni istniejących ulic, objawiające się koleinami
i sfałdowaniami warstw bitumicznych. Wyeliminowanie znacznej części
wyżej opisanych problemów będzie możliwe w momencie wybudowania i
oddania do ruchu nowego odcinka trasy Racibórz - Pszczyna, tj. północnej
obwodnicy Pszczyny.
W ramach zadania przewiduje się wykonanie nowego węzła z drogą krajową
nr 1, wraz z nowymi obiektami inżynierskimi oraz wybudowanie nowej
trasy drogowej włączającej się po zachodniej stronie miasta w obecny
ciąg drogi Racibórz- Pszczyna. |
Uzasadnienie
wyboru zadania (opis z podaniem kryteriów wyboru):
| Stale
rosnący ruch drogowy związany z rosnącym stopniem motoryzacji oraz
rozwijającym się transportem samochodowym powoduje, że istniejąca
sieć drogowa w regionie staje się niewydolna. Natężenia ruchu pojazdów
samochodowych zbliżone są do przepustowości poszczególnych tras drogowych.
Ich parametry geometryczne oraz konstrukcja nawierzchni są nieprzystosowane
do wielkości ruchu występującego już w chwili obecnej, a tym bardziej
do wielkości prognoz ruchowych. W efekcie nasilają się coraz częściej
zakłócenia w ruchu drogowym spowodowane deformacjami i zniszczeniami
istniejącej nawierzchni wielu dróg. Coraz częściej występują też zjawiska
blokowania ruchu na poszczególnych trasach wynikające z nieprzystosowanych
do zwiększonej liczby pojazdów samochodowych przekrojów poprzecznych
tych tras. |
Beneficjent:
nazwa, opis wyjaśniający, adres, telefon, e-mail
[Beneficjent - osoba, podmiot prawny lub grupa społeczna
bezpośrednio korzystająca z projektu inwestycyjnego, będąca np. właścicielem
przedmiotu zadania]
| Beneficjentem
jest Zarząd Województwa Śląskiego w imieniu, którego działa przez
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, ul. Lechicka 24, tel. 2028801.
Ponadto w przygotowanie i realizację zadania zaangażowane są: Generalna
Dyrekcja Dróg Publicznych Oddział Południowy w Katowicach oraz Gmina
Pszczyna. |
Uzasadnienie
wyboru beneficjenta (kryteria wyboru i ocena):
| Wybór
beneficjenta jest zdeterminowany przebiegiem drogi wojewódzkiej Racibórz-Pszczyna
oraz jej podmiotem zarządzającym -budowa dróg wojewódzkich jest zadaniem
ustawowym zarządcy drogi, którym jest Zarząd Województwa Śląskiego. |
Efekty
uzyskane w wyniku realizacji zadania (opis):
EFEKT RZECZOWY, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. długość dróg, liczba firm itd.)
| Efektem
realizacji tego działania będzie wybudowanie odcinka drogi wojewódzkiej
oraz wybudowanie obwodnicy miasta Pszczyny. Efektem rzeczowym tej
inwestycji będzie także wybudowanie węzłów drogowych oraz obiektów
mostowych. |
Rezultaty uzyskane
w wyniku realizacji zadania (opis):
REZULTAT - bezpośredni lub pośredni wpływ realizowanego Działania
na sytuację w regionie, mierzony jednostkami fizycznymi lub pieniężnymi
(np. oszczędność czasu, liczba wypadków drogowych, zwiększenie zasobów lub
sprawności działania itd.)
|
Poprawa połączenia aglomeracji rybnickiej z drogą krajową nr 1 (główny
szlak komunikacyjny północ -południe od Gdańska do przejść granicznych
z Republiką Czeską i Słowacją).Poprawa dostępności do atrakcji turystycznych
Pszczyny oraz do pobliskiego jeziora.Zmniejszenie natężenia ruchu
w centrum miasta, przez co nastąpi spadek nasilenia hałasu i zanieczyszczenia
powietrza spalinami w Pszczynie. |
Oddziaływanie
na otoczenbie oczekiwane w wyniku realizacji zadania (opis):
ODDZIAŁYWANIE na otoczenie - zmiany w regionie spowodowane
realizacją Działania (np. większa dostępność terenów, informacji itd.)
| Realizacja
tego działania przyczyni się do poprawy jakości infrastruktury drogowej
województwa. Budowa obwodnicy w znaczny sposób zmniejszy natężenie
ruchu tranzytowego w Pszczynie co obniży natężenie spalin oraz poziom
hałasu przyczyniając się do poprawy warunków zamieszkania i przebywania
w mieście. Wpłynie również na zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej
terenów udostępnionych w rejonie trasy oraz podniesienia atrakcyjności
turystycznej regionu. Realizacja inwestycji będzie mieć również wpływ
na warunki działania i rozwoju przedsiębiorczości, w tym sektora MŚP. |
2. PARAMETRY
TECHNICZNE I FINANSOWE (dane finansowe podawać w tys. zł)
W przypadku
działań o charakterze inwestycji budowlanej wprowadzonych do kontraktu
zakreślić odpowiedź
Czy
teren jest własnością beneficjenta |
|
|
Czy
istnieje |
Decyzja
o warunkach zabudowy i zagospodarowania |
|
|
Projekt
budowlany i pozwolenie na budowę |
|
|
Raport
oddziaływania inwestycji na środowisko |
|
|
Tabela finasowa
|
|
Źródła
finansowania Działania
|
|
|
udział
Wspóln.Europejskiej
|
udział
publicznych środków krajowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
do
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2001
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2002
|
41302
|
|
20040
|
20040
|
21262
|
5324
|
5324
|
5284
|
5224
|
|
|
po
2002
|
28698
|
|
14760
|
14760
|
13938
|
3398
|
3398
|
3575
|
3536
|
|
|
łącznie
|
70000
|
|
34800
|
34800
|
35200
|
8722
|
8859
|
8859
|
8760
|
|
Planowanie zadania:
| wg
kwartałów |
I/2001
|
II/01
|
III/01
|
IV/01
|
I/2002
|
II/02
|
III/02
|
IV/02
|
po 2002
|
| Harmonogram
realizacji *) |
|
P
|
P
|
P
|
P
|
P
|
K
|
K/R
|
R
|
| Harmonogram
kontraktowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
41302
|
70000
|
| Harmonogram
wydatkowania**) |
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
41302
|
70000
|
*) wypełnić:
P - przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej, K - procedura przetargowa,
zawarcie kontraktu (na wykonanie zadania), R - realizacja zadania
**) podać kwoty (narastająco)
|
Planowany
termin zakończenia zadania
|
II
kw.2003 r.
|
Monitoring zadania:
|
|
EFEKTY
RZECZOWE (po zakończeniu całej inwestycji
w 2004)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
Długość zbudowanej drogi wojewódzkiej
|
5,5 km
|
Dane
od beneficjenta
|
III kw. 2004 r.
|
|
2.
|
Długość
zbudowanej obwodnicy miasta Pszczyna
|
1
obw.
|
Dane
od beneficjenta
|
III kw. 2004 r.
|
|
3.
|
Ilość
zmodernizowanych skrzyżowań na przebiegu obwodnicy
|
1
węzeł.
|
Dane
od beneficjenta
|
III
kw. 2004 r.
|
|
4.
|
Ilość
wybudowanych obiektów mostowych
|
5
obiektów
|
Dane
od beneficjenta
|
III
kw. 2004 r.
|
Określenie
wskaźników rezultatu i oddziaływania oraz oczekiwanego przyrostu wartości
jest możliwe tylko po zakończeniu realizacji całego zadania w dłuższym
okresie czasu na podstawie analizy ex post., np.:
|
|
REZULTATY
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
Poprawa
połączenia Rybnika i okolic z drogą krajową DK1 - wzrost wskaźnika
ESS
|
17,66
km/h
|
Dane
od beneficjenta
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
| 2. |
Zwiększenie
dostępności do pobliskiego jeziora i atrakcji turystycznych Pszczyny-
wzrost wskaźnika ESS |
57,34
km/h
|
Dane
od beneficjenta
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
| 3. |
Zmniejszenie
natężenia ruchu w centrum miasta Pszczyny |
-700
poj.um/dobę
|
Dane
od beneficjenta
|
Rok
po zakończeniu realizacji
|
|
|
ODDZIAŁYWANIE
(po zakończeniu całej inwestycji)
opis wskaźników
|
oczekiwany
przyrost wartości
|
|
Planowany
termin osiągnięcia
|
|
|
Wzrost
liczby nowych przedsiębiorstw na terenach inwestycyjnych udostępnionych
w wyniku realizacji inwestycji 2 lata po jej zakończeniu
|
10-20%
|
Baza
danych beneficjenta
|
Dwa
lata po zakończeniu realizacji inwestycji
|
|
2.
|
Liczba
nowych i utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat po zakończeniu inwestycji
na terenach inwestycyjnych udostępnionych w wyniku realizacji projektu
|
10-20%
|
Baza
danych beneficjenta
|
Dwa
lata po zakończeniu realizacji inwestycji
|
|