Zespół Roboczy SEKAP rozpoczął prace

Pierwsze spotkanie Zespołu Roboczego ds. Infrastruktury Systemu Elektronicznej Komunikacji Publicznej poświęcone było polityce bezpieczeństwa, logistyce dostaw oraz wyborze władz Zespołu
Polityka bezpieczeństwa w Projekcie SEKAP jest istotna ze względu na ochronę danych zawartych w systemie. Zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA dotyczącym bezpieczeństwa w Projekcie SEKAP będzie zastosowany najwyższy, trzeci poziom bezpieczeństwa. Przemysław Bańko, przedstawiciel KSK Bezpieczeństwo Sp. z o.o., który odpowiada za wdrożenie polityki bezpieczeństwa SEKAP powiedział: „Polityka bezpieczeństwa, to żywy, dostosowujący się do postępu technicznego proces. Geneza tej polityki wywodzi się z bankowości i jest powszechnym standardem, choć nie regulowane prawem”. We wrześniu b.r. odbędą się szkolenia z zakresu bezpieczeństwa dla wszystkich Partnerów Projektu SEKAP. Pod koniec prac wdrożeniowych odbędzie się audyt, tak aby zapewnić najwyższy możliwy poziom zabezpieczenia systemu. Zdzisław Kwiatkowski z ramienia firmy ARAM Sp. z o .o. - Konsorcjanta, który wygrał przetarg na SEKAP przedstawił specyfikację dostarczanego sprzętu i oprogramowania dla Partnerów Projektu. Zdzisław Kwiatkowski podkreślił, że oprogramowanie także zawiera programy antywirusowe oraz antyspamowe z licencją na 5 lat – czyli tyle ile trwa Projekt. Przewodniczącym Zespołu został Krzysztof Zbrożek, przedstawiciel UM Gliwice, sekretarzem Janusz Rębisz z UM Pyskowice oraz Grzegorz Krzelowski jako członek Zespołu z ramienia Lidera, Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego".Spotkanie otworzył Jarosław Kołodziejczyk - Członek Zarządu Województwa Śląskiego i Przewodniczący Komitetu Sterującego SEKAP. SEKAP – System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej to strategiczny dla rozwoju regionu innowacyjny projekt samorządów gmin i powiatów Województwa Śląskiego. Zakres Projektu obejmuje stworzenie teleinformatycznego środowiska dla świadczenia usług publicznych w formie elektronicznej, działania analityczne związane z przygotowaniem organizacyjnym do wdrożenia powyższego środowiska, a następnie zarządzania działaniami związanymi ze świadczeniem usług publicznych. Efektem realizacji Projektu będzie modernizacja administracji samorządowej poprzez zwiększenie poziomu wykorzystania nowoczesnych technologii informacji i komunikacji. Dzięki realizacji Projektu wzrośnie poziom usług administracyjnych dla mieszkańców i przedsiębiorców świadczonych drogą elektroniczną oraz zwiększy się efektywność pracy administracji m.in. w zakresie realizacji tych usług.