FLIRT na katowickim dworcu
Już w połowie przyszłego roku podobne pojazdy pojawią się na trasach Województwa Śląskiego.
Na katowicki dworzec PKP wjechał Flirt/Tilo – pociąg wyprodukowany przez Stadlera na rynek szwajcarski i włoski. Katowice są pierwszym przystankiem na ogólnopolskiej trasie promocyjnej pociągu. Oprócz stolicy Województwa Śląskiego odwiedzi Wrocław, Poznań i Warszawę. Już w czerwcu 2008 roku podobne do Flirt/Tilo pojazdy pojawią się na trasach Województwa Śląskiego. Cztery elektrowozy zamówione przez Województwo Śląskie w 2006 roku w firmie Stadler Bussang AG kosztowały 90 mln zł. Zmontowane zostaną w Siedlcach, gdzie Stadler Bussang uruchomił swoją montownię.
Są to nowoczesne, nisko podłogowe pociągi o długości ok. 74 m, mogące się poruszać z prędkością do 120 km/h. Każdy z nich może przewieźć około 500 pasażerów. Wyposażone są w klimatyzację i monitoring części pasażerskiej. Będą kursować na linii Tychy – Katowice – Sosnowiec.
"Spełniają one najwyższe wymogi stawiane tego typu zespołom. Liczymy, że wysoki komfort jazdy zachęci podróżnych do częstszego niż dotychczas korzystania z usług kolei" - powiedział członek Zarządu Województwa Śląskiego Jarosław Kołodziejczyk.
"Cieszymy się, że Katowice są pierwszym przystankiem na trasie prezentacji pociągu w Polsce. Zamówienie złożone przez Zarząd Województwa Śląskiego stało się impulsem do tego, że nasza firma założyła zakład montażu w Siedlcach." – stwierdził Stanisław Skalski, dyrektor ds. sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią firmy Stadler.