"Guck mai! Schlesien"

Pierwsza zagraniczna kampania promocyjna produktów turystycznych Województwa Śląskiego

Województwo Śląskie i Północna Nadrenia-Westfalia już od 10 lat są regionami partnerskimi. Łączą je wspólne przedsięwzięcia i projekty. Realizowana przez Urząd Marszałkowski kampania ma na celu przybliżenie mieszkańcom Północnej Nadrenii-Westfalii oferty turystycznej Województwa Śląskiego. Dlatego to właśnie tam skierowano działania promocyjne pod hasłem „Guck mai! Schlesien".

„Nasze działania od trzech lat nastawione są na promocję kulturalną, gospodarczą i turystyczną regionu. Północna Nadrenia-Westfalia to region, w którym mieszka 18 milionów ludzi, w tym milion ze śląskimi korzeniami. Mamy przed nimi czym się pochwalić i wiemy, w jaki sposób zachęcić ich do przyjazdu do nas" - powiedział marszałek Bogusław Śmigielski podczas konferencji zapowiadającej wydarzenia w Niemczech.

Kampania „Guck mai! Schlesien" zostanie zrealizowana na przełomie czerwca i lipca br. na terenie partnerskiego landu, a w szczególności w jego stolicy Dusseldorfie. W programie kampanii przewidziano koncerty muzyczne, uliczny performance, street art, aktywności w regionalnej prasie i internecie, wizyty studyjne w regionie śląskim dla niemieckich dziennikarzy oraz internautów.
„Stawiamy na turystykę kulturową, na turystykę aktywną, stąd dużo będziemy mówić o Beskidach i o Jurze" - wyjaśnia Kinga Religa z agencji reklamowej Business Consulting, która przygotowała kampanię.

Kluczowym wydarzeniem kampanii będzie impreza promocyjna, która odbędzie się 2 i 3 lipca w Dusseldorfie na Marktplatz. Podczas dwudniowego spotkania w pięciu sferycznych pawilonach prezentowane będą atrakcje turystyczne Śląskiego, śląski design, a także potrawy kuchni regionalnej. W największym pawilonie znajdzie się śląska kuchnia w nowoczesnym ujęciu fusion, gwarantująca niezapomnianą degustację różnych smaków regionu. Średnie pawilony zapraszają w świat 3D na spotkanie z twórczością młodych śląskich twórców oraz w przestrzeń skałek jurajskich. Chętni mogą wypróbować swoje wspinaczkowe umiejętności na specjalnie zaaranżowanej ścianie. Dwa kolejne pawilony to zakątek industrialny, prezentujący najatrakcyjniejsze produkty Szlaku Zabytków Techniki oraz pawilon dedykowany Beskidom ze strefą SPA&Wellness.

Obok pawilonów rozstawiona zostanie duża scena, na której przez cały piątek i sobotę będą odbywały się liczne koncerty i występy folkowe z domieszką jazzu i stylu elethno. Dla miłośników wspólnego grania i muzycznych wariacji w sobotnie popołudnie odbędzie się Jazz Jam Session.

W ramach kampanii uruchomiona została specialna strona internetowa.

Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiedzialna jest firma Business Consulting sp. z o.o.


Galeria zdjęć
Po kliknięciu na obrazku zostanie otwarte okno modalne z dużą wersją obrazka. Możliwe będzie przeglądanie galerii kolejnych obrazków.
Korzystanie z galerii za pomocą skrótów klawiszowych:
  • Escape: zamyka galerie.
  • Spacja: uruchamia/zatrzymuje automatyczny slaidshow (play/pause).
  • Lewa strzałka: poprzedni slaid.
  • Prawa strzałka: następny slaid.
After clicking on the image a modal window will open with a large version of the image. It will be possible to browse the gallery of subsequent images.
Using the gallery using keyboard shortcuts:
  • Escape: closes the galleries.
  • Space: starts / stops automatic slaidshow (play / pause).
  • Left arrow: previous slaid.
  • Right arrow: next slaid.
   Konferencja prasowa zapowiadająca kampanię    Wrażeniami z pobytu w Województwie  Śląskim podzielił się Christian Peters z Neue Ruhr Zeitung

Linki do stron zewnętrznych
Strona internetowa kampanii