Nominacja do EFFIE AWARDS dla kampanii promocyjnej regionu

Kampania promocyjna Województwa Śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają. Śląskie. Pozytywna energia" została nominowana do nagrody w konkursie efektywności reklamowej EFFIE w kategorii promocja miejsc i wydarzeń

Statuetka EFFIE AWARDS, ze względu na wysokie kryteria merytoryczne, należy do najbardziej prestiżowych nagród w branży komunikacji marketingowej na całym świecie. W tegorocznym konkursie biorą udział kampanie promocyjne, które zostały zrealizowane na terenie Polski w 2009 roku. Nominowana kampania „Pozytywnie nakręceni polecają" była pierwszą kampanią naszego regionu o zasięgu ogólnopolskim. Działania marketingowe obejmowały reklamę w stacjach telewizyjnych, radiowych, działania outdoorowe, w internecie oraz marketing bezpośredni.

Kampania miała charakter wizerunkowy, a jej zadaniem było budowanie marki „Śląskiego" jako regionu atrakcyjnego turystycznie. Jak wynika z przeprowadzonych badań skuteczności, 9,2 miliona dorosłych Polaków zauważyło reklamę Śląskiego. 66% spośród nich zadeklarowało chęć skorzystania z oferty turystycznej, ponadto 64% badanym po kampanii nasz region kojarzył się co najmniej dobrze. Koszt poprawienia wizerunku wśród Polaków wyniósł około 1,22 zł na osobę. Wykonawcą kampanii na rzecz województwa była agencja reklamowa Grupa Eskadra.

Gala i rozdanie nagród jedenastej edycji EFFIE odbędzie się 25 października br. w warszawskim Teatrze Wielkim.


EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR uzyskało w 1999 r. licencję na prowadzenie konkursu EFFIE w naszym kraju. Polska jest obecnie jednym z 38 krajów na świecie, gdzie konkurs jest organizowany.

Kampanie mogące zwyciężyć w EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę Klienta. Nagradza się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy Agencją a Klientem, oraz ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki.

Linki do stron zewnętrznych
Więcej o kampanii