Odliczanie do INDUSTRIADY 2011 rozpoczęte

Druga edycja święta Szlaku Zabytków Techniki

INDUSTRIADA 2011 odbędzie się w sobotę 11 czerwca, w 34 obiektach zlokalizowanych w 24 miastach województwa śląskiego. Start o godz. 8:00 rano.

„Zeszłoroczna edycja Industriady okazała się sukcesem. Z naszych wyliczeń wynika, że pojawiło się na niej ok. 29 tys. odwiedzających. Jeszcze na początku tego roku druga edycja imprezy stała pod dużym znakiem zapytania. Jednak ze względu na jej znaczenie dla rozwoju i promocji regionu, zdecydowaliśmy się na korekty w budżecie i tym samym uratowanie imprezy" - powiedział marszałek Adam Matusiewicz podczas konferencji zapowiadającej imprezę.

INDUSTRIADA 2011 to między innymi:

  • ponad 350 godzin wydarzeń i atrakcji,
  • 150 imprez do wyboru,
  • 28 koncertów,
  • 10 specjalnie przygotowanych wystaw,
  • 1 opera komiczna - „Don Pasquale" Gaetano Donizettiego,
  • pierwszy w regionie koncert symultaniczny „Na trzy kopalniane szyby",
  • 4 biegi plenerowe,
  • 4 „Generatory pozytywnej energii",
  • 2 gry miejskie - na 10 km kwadratowych powierzchni!
  • 2 pokazy sztucznych ogni,
  • 14 bezpłatnych autobusów łączących wybrane obiekty,
  • 6 miejsc, w których tworzone będą nowe „zoboty",
  • nieskończona ilość pozytywnej energii.

Samorząd województwa śląskiego na przygotowanie INDUSTRIADY przeznaczył kwotę 2,5 mln zł, z czego 400 tys. zł wyasygnowano na dofinansowanie imprez w obiektach. Dodatkowe środki finansowe przeznaczyły poszczególne samorządy lokalne oraz obiekty uczestniczące w Święcie Szlaku.

„Znaczenie dziedzictwa industrialnego zasługuje na naszą uwagę i choćby z tej przyczyny warto inwestować w Szlak Zabytków Techniki. Przede wszystkim stanowi on istotny składnik nowego wizerunku naszego regionu, wizerunku, który nie jest oderwany od tradycji. Polityka regionalna, w którą się doskonale wpisuje, jest ważnym punktem rozwoju województwa, a komercjalizacja Szlaku sprawia, że dodatkowo jesteśmy postrzegani jako region atrakcyjny turystycznie. To, co dzieje się z dziedzictwem przemysłowym, a także fakt, że coraz silniej żyje w świadomości społecznej, jest niewątpliwie powodem do dumy, a każdy z tych obiektów świadczy o tym, że ta duma ma solidne podstawy. To, że takie obiekty zachowały się w naszym regionie, świadczy o tym, że przez ostatnie dziesięciolecia zabrakło działań związanych z ich modernizacją i przekształcaniem, ale paradoksalnie dzięki temu udało się zachować te perełki dziedzictwa przemysłowego w niemal niezmienionej formie do dziś" - dodał Jerzy Gorzelik, członek Zarządu Województwa Śląskiego.

W przygotowanie akcji zaangażowany jest Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego (główny koordynator przedsięwzięcia), zarządy i właściciele obiektów należących do Szlaku Zabytków Techniki, samorządy lokalne, stowarzyszenia oraz wiele innych. W tym roku INDUSTRIADA ma dwóch partnerów: Metropolię „Silesia" organizującą w dniu imprezy bezpłatny transport autobusowy między wybranymi obiektami oraz Discovery Channel, które zaangażowane jest zarówno w promocję Święta, jak uatrakcyjnienie jego programu.

Szczegóły imprezy zamieszczono na stronie www.industriada.pl

Discovery Channel na dzień INDUSTRIADY przygotowało wydarzenie „Generator pozytywnej energii". W czterech miastach regionu: Częstochowie, Gliwicach, Katowicach oraz Zabrzu uruchomione zostaną specjalne ruchome instalacje rowerowe umożliwiające wytwarzanie energii. Miejscowości te walczyć będą między sobą o statuetkę Złotego Kwanta za największą ilość pozytywnej energii wygenerowanej przez mieszkańców w dniu INDUSTRIADY.

Wyprodukowane zostały także dwa 70-sekundowe spoty reklamowe, które emitowane są na różnych kanałach tej stacji telewizyjnej (342 emisje). W przygotowanych spotach zapraszających na INDUSTRIADĘ widzowie z całej Polski zobaczyć będą mogli perły śląskiej techniki: maszynę parową w Szybie „Carnall" w Skansenie Górniczym Królowa „Luiza" w Zabrzu, Zabytkową Kopalnię Węgla Kamiennego „Guido" w Zabrzu oraz Tyskie Browarium i Muzeum Browaru Żywiec.

Górnośląski Związek Metropolitalny w dniu INDUSTRIADY 2011 zapewni bezpłatny transport autokarami i mikrobusami (także przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych) między 18 obiektami na terenie 10 miast należących do Metropolii „Silesia", biorącymi udział w Święcie Szlaku. Stworzone zostaną dwie pętle między wybranymi obiektami, z jednym węzłem przesiadkowym w centrum Katowic. Ruch autobusowy będzie się odbywał od godz. 10:00 do 01:00.

INDUSTRIADA to Święto Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, unikatowej w skali kraju trasy turystyki przemysłowej. To jednodniowy festiwal prezentujący bogate dziedzictwo industrialne regionu. INDUSTRIADA jest organizowana już po raz drugi. Jej pierwsza edycja miała miejsce w roku ubiegłym. W jednym dniu zabytki techniki odwiedziło blisko 29 tys. uczestników.


Galeria zdjęć
Po kliknięciu na obrazku zostanie otwarte okno modalne z dużą wersją obrazka. Możliwe będzie przeglądanie galerii kolejnych obrazków.
Korzystanie z galerii za pomocą skrótów klawiszowych:
  • Escape: zamyka galerie.
  • Spacja: uruchamia/zatrzymuje automatyczny slaidshow (play/pause).
  • Lewa strzałka: poprzedni slaid.
  • Prawa strzałka: następny slaid.
After clicking on the image a modal window will open with a large version of the image. It will be possible to browse the gallery of subsequent images.
Using the gallery using keyboard shortcuts:
  • Escape: closes the galleries.
  • Space: starts / stops automatic slaidshow (play / pause).
  • Left arrow: previous slaid.
  • Right arrow: next slaid.
 Partnerem INDUSTRIADY 2011 będzie m.in. Discovery Networks Central Europe        Prezentacja założeń regionalnej kampanii - Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny, Grupa Eskadra  Barbara Bilińska, Channel Director CE, Discovery Networks Central Europe  Program imprezy przedstawiła Jolanta Pietryja-Smolorz z Muzeum Energetyki w Łaziskach Górnych  O transporcie w tym dniu mówił Maciej Grymowicz, dyrektor biura Górnośląskiego Związku Metropolitalnego  Podpisanie deklaracji współpracy miedzy Województwem Śląskim a Discovery Networks Central Europe

Załączniki
Program INDUSTRIADY 2011
Kampania reklamowa
Transport na terenie GZM
Prezentacja z konferencji prasowej

Linki do stron zewnętrznych
Więcej o kampanii reklamowej