XV Śląskie Forum Małej i Średniej Przedsiębiorczości

Tematem wiodącym tegorocznego spotkania będzie „Metropolitalna oferta produktów kulturalnych. Portfolio - atrakcyjność - dostępność". Jest to piętnasta edycja odbywających się już od 1993 roku forów, w tym piąta poświęcona tematyce mariażu kultury z biznesem w województwie śląskim.

Śląskie Forum Małej i Średniej Przedsiębiorczości jest cyklicznym wydarzeniem na trwale wpisanym w regionalną debatę publiczną, gromadzącym od kilku lat około 150 uczestników w każdej edycji. Forum jest także okazją do spotkania, wymiany poglądów oraz transferu dobrych praktyk i podnoszenia kompetencji przedstawicieli kultury, biznesu, samorządu i instytucji pozarządowych województwa śląskiego i gości z innych województw.

Forum, które jest współfinansowane z budżetu Województwa Śląskiego, rozpocznie się 9 listopada 2011 roku o godzinie 10.00 w Górnośląskiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie.

Najważniejszym celem tegorocznej edycji Forum jest przyczynienie się do zdiagnozowania oraz efektywnego wzbogacania i udostępniania metropolitalnej oferty produktów kulturalnych. Celem forum jest także promocja profesjonalnego zarządzania produktami i wydarzeniami kulturalnymi w województwie śląskim oraz rozwój debaty publicznej w tym zakresie. Dodatkowo Forum jest miejscem ścierania się nowatorskich idei i praktycznego przenikania świata nauki, biznesu oraz sfery publicznej, prywatnej i pozarządowej.

Od czterech lat imprezą towarzyszącą odbywającą się zwykle na kilkanaście dni wcześniej jest Forum Młodzieżowe gromadzące bardzo licznie na wykładach i warsztatach młodzież szkół ponadgimnazjalnych województwa śląskiego.

Dyskusja plenarna oraz warsztaty realizowane podczas jubileuszowego forum pozwolą na przedstawienie uczestnikom najnowszych informacji na temat metropolitalnej oferty produktów kulturalnych, a także powiązań praktycznej wiedzy i doświadczeń menadżerów kultury z najnowszymi wynikami badań środowiska naukowego w tym zakresie. Forum będzie się koncentrowało także na:

  • określeniu kryteriów, którym powinny odpowiadać metropolitalne produkty i wydarzenia kulturalne,
  • podniesieniu kompetencji w zakresie kreowania metropolitalnych produktów i wydarzeń kulturalnych,
  • promocji dobrych praktyk w zakresie metropolitalnych produktów i wydarzeń kulturalnych,
  • rozwoju partnerskich relacji środowisk kultury i biznesu,
  • sformułowaniu wstępnego portfela metropolitalnych produktów i wydarzeń kulturalnych.

Imprezę objął patronatem Marszałek Województwa Śląskiego.

Szczegóły dotyczące imprezy zamieszczono na stronie forum.