Podwójne otwarcie

Na lotnisku w Pyrzowicach oddano do użytku dwie inwestycje

Na cztery dni przed Euro 2012, w trakcie wspólnej uroczystości Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA oraz Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach, zostały oddane do użytku zmodernizowana część terminala pasażerskiego A oraz pomoc nawigacyjna D-VOR/DME.

Do terminala A dobudowano nawę szerokości około 8,8 m i długości 102 m, wspomagającą funkcjonalnie istniejący obiekt. Terminal został powiększony o 1000 m kw. do 8200 m kw. Pojawiła się przeszklona fasada, a także nowy dach zawieszony na linach. Ponadto zadaniem wykonawcy, firmy SKANSKA SA, która modernizowała w Pyrzowicach również  hangar techniczny, w którym serwisowane są statki powietrze linii lotniczej Wizz Air, było zagospodarowanie terenów przyległych.

Drugą z inwestycji otwartych w Katowice Airport jest nowa katowicka radiolatarnia D-VOR/DME. Przedsięwzięcie realizowała Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, która kupiła i zainstalowała nowe urządzenia nawigacyjne. Po uzyskaniu stosownej zgody administracyjnej, opublikowała zmianę w AIP Polska, umożliwiającą w oparciu o nową radiolatarnię lepsze wykorzystanie pomocniczego kierunku podejścia do lądowania na pyrzowickim lotnisku.

Lepsze oprzyrządowanie pomocniczego kierunku podejścia do lądowania ma duże znaczenie, gdyż jest coraz częściej operacyjnie wykorzystywany w związku ze zmieniającą się strukturą wiatrów.

Nowa radiolatarnia D-VOR zainstalowana w komplecie z dalmierzem DME to system radiowy, który dzięki specjalnym odbiornikom w samolocie umożliwia pilotowi odczytanie namiaru prowadzącego do radiolatarni oraz podaje mu odległość od niej.

Nowa radiolatarnia będzie wykorzystywana przede wszystkim jako pomoc nawigacyjna w przypadku lądowania na pomocniczym kierunku RWY09. Na głównym kierunku RWY27, podstawową pomocą nawigacyjną pozostaje precyzyjny system ILS (Instrument Landing System).