Śląskie. Sukces w genach
Rusza ogólnopolska kampania promująca atrakcyjność inwestycyjną województwa śląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego konsekwentnie promuje markę Śląskie. Ruszająca kampania jest kolejnym krokiem w budowaniu silnej pozycji Śląskiego na mapie aktywnych inwestycyjnie regionów.
W kampanii „Śląskie. Sukces w genach" zwrócono uwagę na to, co wyróżnia Śląskie i co sprawia, że region w wielu aspektach jest wyjątkowy.
Unikalnym atutem Śląskiego jest pozycja lidera w skali kraju pod względem atrakcyjności inwestycyjnej - województwo śląskie po raz siódmy z rzędu zostało wybrane na najlepszy region do inwestycji w Polsce (wg raportu "Atrakcyjność Inwestycyjna Województw i Podregionów Polski", Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, 2011). Region cechują wysokiej jakości grunty inwestycyjne, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, która utworzyła w 35 miastach kilkadziesiąt tysięcy nowych miejsc pracy, silne i dobrze zorganizowane otoczenie biznesowe, aktywność badawczo-rozwojowa, dostępność komunikacyjna oraz transport drogowy, lotniczy i szynowy.
Niekwestionowanym atutem województwa są ludzie - liczne i entuzjastycznie nastawione do pracy kadry, silne ośrodki akademickie, wyjątkowy etos pracy i wreszcie: nie tylko potencjalni pracownicy, ale także konsumenci.
Śląskie to także region, który pozwala na zachowanie równowagi pomiędzy pracą i życiem prywatnym, stanowi świetne zaplecze do rekreacji i regeneracji.
Głównym celem kampanii jest eksponowanie tych licznych atutów regionu.
Możliwości inwestycyjne reprezentować będzie 30 najlepszych lokalizacji. Kampania ma wzbudzić zainteresowanie inwestorów tą ofertą, a w dłuższej perspektywie pozyskać ich jako inwestorów, a tym samym budować silny wizerunek gospodarczy region.
Główne komunikaty emitowane w ramach kampanii:
- W województwie śląskim otaczasz się profesjonalistami
- Śląskie to najlepszy obszar dla inwestycji w Polsce
- Inwestując w Śląskiem, korzystasz z energii ludzi oraz mocy gospodarki i rozwijasz się szybciej
- Śląskie żyje i pracuje pozytywną energią czerpaną z industrialnej tradycji
Rozwiązania kreatywne pokazują, że Śląskie to miejsce, gdzie dobrze jest żyć, pracować i mieszkać, ponieważ stwarza szanse rozwoju. Pokazuje Śląskie jako region innowacji i kreatywnych kadr, w którym wspomniane cechy są głęboko zakorzenione, niejako wpisane w kod genetyczny.
„Big idea" kampanii opiera się na motywie łańcucha D.N.A., który jest symbolem wrodzonych cech i wartości, a także nauki i innowacji. W sposób szczególny obecne są w nim: KREATYWNOŚĆ, PRACOWITOŚĆ, SUKCES.
Genotyp Śląskiego jest charakterystyczny jeszcze z kilku powodów:
- elementy budulcowe pochodzą z logo województwa i wyrażają składowe śląskiej pozytywnej energii,
- 4 zasady azotowe, z których zbudowany jest łańcuch reprezentują 4 subregiony województwa, które w synergii pracują na rozwój gospodarczy Śląskiego,
- graficzny łańcuch łączą ludzie, co wyraża ideę sieciowości Śląskiego, gdzie tworzą się klastry, prężnie działa środowisko otoczenia biznesu, a ludzie pozostają kreatywni dzięki idei networkingu - wymiany i przepływu pomysłów i idei.
Kampania będzie trwała do końca września 2012 roku. Wykorzystane zostaną 4 kanały komunikacji: Internet (mailing, profile na portalu Facebook i reklama w portalach ogólnopolskich), prasa (reklamy w tygodnikach opinii oraz czasopismach branżowych), reklama zewnętrzna oraz działania niestandardowe (m.in. działania PR, infokioski).
Pierwszy dzień kampanii to także nowy rok szkolny. Kampania ta nie skupia się wyłącznie na samych terenach inwestycyjnych, zamiast tego prezentuje szeroko pojęte atuty regionu. Szczególnie w działaniu tym eksponowane są wyjątkowe kadry, które wręcz w genach mają pracowitość, kreatywność i idący za nimi sukces. Dlatego w tym szczególnym dniu najmłodszym mieszkańcom Śląskiego przekazany został zastrzyk słodkiej, pozytywnej energii na strat. Uczniów klas pierwszych, którzy właśnie 3 września rozpoczynają naukę wręczone zostały symboliczne „Rogi obfitości", które mają być dobrą wróżbą na ich przyszłość . Akcją objęte zostały szkoły podstawowe nr 1 w Bielsku-Białej, Częstochowie, Katowicach, Rybniku i Sosnowcu.
Kampania realizowana jest przez konsorcjum firm wyłonionych na drodze przetargu nieograniczonego, które tworzą agencje: .bringMore advertising Włodzimierz Rajczyk i Locativo Sp. z o.o.