Koleje Śląskie w gotowości do obsługi pasażerów podczas strajku
Zastępcza komunikacja autobusowa, honorowanie biletów innych przewoźników kolejowych, informatorzy na siedmiu dworcach oraz wydłużone godziny pracy infolinii
Koleje Śląskie zakończyły przygotowania związane z zapewnieniem obsługi pasażerskiej w trakcie strajku generalnego organizowanego przez Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjno-Strajkowy.
Przewoźnik informuje, że jutro, 26 marca zapewni zastępczą komunikację autobusową w czasie trwania akcji strajkowej, tj. od godz. 8.00 do godz. 10.00.
W pociągach Kolei Śląskich będą honorowane bilety innych przewoźników; także w sytuacji, gdy pasażer rozpocznie podróż w godzinach strajku, a zakończy ją po godzinie 10.00.
Na stacjach Katowice, Sosnowiec, Częstochowa, Czechowice-Dziedzice, Bielsko-Biała, Rybnik oraz Tarnowskie Góry będą obecni pracownicy Kolei Śląskich. Będą oni informowali o aktualnej sytuacji związanej z utrudnieniami w ruchu, kierowali do przystanków zastępczej komunikacji autobusowej oraz udzielali informacji związanych z honorowaniem przez KŚ biletów innych przewoźników. Informatorzy będą nosili kamizelki odblaskowe z napisem „Koleje Śląskie".
Wydłużony zostanie czas pracy:
- Centrum Obsługi Pasażera - od godz. 5.00 do 19.30.
- Biura Obsługi Klienta - od godz. 5.00 do 20.00.
Punkty megafonowe Kolei Śląskich będą na bieżąco wygłaszać komunikaty związane z utrudnieniami w ruchu oraz informować o godzinach odjazdów zastępczej komunikacji autobusowej.
Koleje Śląskie zachęcają do sprawdzenia rozkładu jazdy autobusów na stronie internetowej firmy, skontaktowania się z Centrum Obsługi Pasażerskiej bądź skorzystania z infolinii.
„Autobus kursuje inaczej niż pociąg, stąd tak ważne jest sprawdzanie godzin połączeń i dokładnych tras przejazdów w przypadku komunikacji zastępczej przed rozpoczęciem podróży" - argumentują Koleje Śląskie w komunikacie do pasażerów.