Śląska Rzecz po raz ósmy

Zamek Cieszyn, przy wsparciu „Design Silesia", zaprasza do udziału w konkursie promującym dobre wzornictwo

Każda edycją konkursu „Śląska Rzecz" to kolejne rozdziały historii dizajnu województwa śląskiego. W tym roku organizatorzy zapisują go Silesianą, śląskim krojem pisma, który jest motywem przewodnim identyfikacji wizualnej. Przypominają w ten sposób zwycięzcę  konkursu z 2006 roku i równocześnie zapraszają na wystawę „Dizajn po śląsku. Laureaci konkursu Śląska Rzecz" w Zamku Cieszyn.

Konkurs skierowany jest do projektantów, przedsiębiorców, przedstawicieli samorządów, instytucji kultury z terenu województwa śląskiego, których produkty, projekty graficzne i usługi zostały wdrożone w 2012 roku. "Zapraszamy wszystkich, którzy dzięki współpracy z projektantami kreują nową jakość produktów i usług na Śląsku" - mówia organizatorzy.

Nagrody i wyróżnienia przyznawane są w trzech kategoriach: produkt, grafika użytkowa (w tym komunikacja wizualna i multimedia) oraz usługa. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 kwietnia 2013. Tegorocznych zwycięzców poznamy 14 czerwca podczas uroczystej gali w Zamku Cieszyn, połączonej z otwarciem wystawy pokonkursowej.

Więcej informacji udzielają: Anna Kaleta, tel. 33 851 08 21 wew. 35, akaleta@zamekcieszyn.pl oraz Agnieszka Woszczyńska, tel. 33 851 08 21 wew. 53, awoszczynska@zamekcieszyn.pl


Konkurs „Śląska Rzecz" zyskuje coraz większą renomę.

Nominowane do głównej nagrody projekty docierają do coraz szerszej grupy odbiorców. Pokazywane są w całym kraju - zeszłoroczną wystawę pokonkursową można było oglądać w Cieszynie, Katowicach, Dobrodzieniu, Łodzi i Bielsku-Białej. Każdej edycji towarzyszą dwujęzyczne katalogi prezentujące nagrodzonych i wyróżnionych projektantów, firmy oraz organizacje.

Wielu laureatów konkursu „Śląska Rzecz" odnosi komercyjny sukces, podbijając nie tylko krajowe, ale i zagraniczne rynki, a ich marka staje się rozpoznawalna na świecie. Do tej pory swoje produkty zgłaszały firmy o bardzo różnych profilach działalności - byli to producenci mebli, lamp, odzieży, sprzętu medycznego, sprzętu sportowego, wózków dziecięcych, żywności, ale też ciężkich maszyn (kotły grzewcze, obrabiarki i tokarki), jak i projektanci książek, wydawnictw (także muzycznych), stron internetowych czy identyfikacji wizualnych. W zeszłym roku dołączyły firmy, instytucje i projektanci wdrażający usługi.

Laureatami konkursu są m.in. Moho Design, Famed SA, Skoff Sp. z o.o., Pracownia Sprzętu Alpinistycznego Małachowski, Infobox Sp. z o. o., Zakład Inżynierii Ruchu, Pajak Sport, Hi-Mountain, M.C.I. Sp. z o. o., Kera Ceramika, Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, Muzeum Śląskie w Katowicach, Centrum Sztuki Współczesnej „Kronika", Ars Cameralis Silesiae Superioris, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem", Fundacja Brama Cukermana, Wydawnictwo Szkolne PWN, Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA.

Konkurs „Śląska Rzecz 2012" realizowany jest w ramach drugiej edycji projektu „Design Silesia". Działania promujące design wraz z liderem - Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego - realizują: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Ars Cameralis Silesia Superioris, Politechnika Śląska w Gliwicach oraz Zamek Cieszyn.

Załączniki
Regulamin konkusu
Formularz zgłoszeniowy

Linki do stron zewnętrznych
Więcej o konkursie na stronie organizatora



 


tagi: