Uwaga klienci OK SERVICES TRAVEL

Komunikat dla klientów poszkodowanych przez biuro podróży OK SERVICES TRAVEL Sp. z o.o.

Informujemy, że OK SERVICES TRAVEL Sp. z o.o. posiadało umowę gwarancji ubezpieczeniowej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, wystawioną przez gwaranta: Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA SA nr GT 116/2012 z dnia 30.08.2012 r. obejmującą ochroną umowy o organizowanie imprez turystycznych zawarte od 10.10.2012 r. do 09.10.2013 r. na kwotę 58 032,00 zł.

Gwarancja ta została sporządzona na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj. Rozporządzenia Ministra Finansów z 16 grudnia 2010 r. w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych oraz rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 21 kwietnia 2011 r. w sprawie wzorów formularzy umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej oraz umowy ubezpieczenia na rzecz klientów, wymaganych w związku działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Wysokość sumy gwarancji ustalana jest przez gwaranta na podstawie ww. przepisów prawa, dokumentów finansowych, wniosków i deklaracji złożonych przez organizatora turystyki gwarantowi.

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych i treścią umowy gwarancji suma gwarancyjna jest przeznaczona na:

  • pokrycie kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy organizator turystyki wbrew obowiązkowi nie zapewni tego powrotu;
  • zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana;
  • zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadających części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu.

W przypadku biura podróży OK SERVICES TRAVEL Sp. z o.o. cała wartość sumy gwarancji ubezpieczeniowej  tj. 58 032,00 zł została wydatkowana na pokrycie kosztów powrotu klientów biura do kraju.

W związku z brakiem uregulowań prawnych dotyczących sytuacji, kiedy środki z gwarancji ubezpieczeniowej okażą się niewystarczające na pokrycie zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty za niezrealizowaną imprezę turystyczną, informujemy, iż poszkodowani klienci, których umowy nie zostały zrealizowane, mogą:

  • dochodzić swoich roszczeń bezpośrednio od organizatora turystyki na zasadach ogólnych dotyczących dochodzenia roszczeń cywilnoprawnych na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego,
  • zgłosić swoje roszczenia w stosunku do upadłego biura podróży w ramach postępowania upadłościowego w oparciu o przepisy ustawy - Prawo upadłościowe.

Informacji udziela:

Wydział Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego
ul. Reymonta 24, 40-037 Katowice
telefon: +48 (32) 77-40-974;
fax: +48 (32) 77-40-911;
mail: sport@slaskie.pl
godziny pracy: 7.30-15.30



 


tagi: