W Śląskiem turysta dobrze poinformowany

Śląski System Informacji Turystycznej to modelowe rozwiązanie dotyczące zarządzania, funkcjonowania oraz rozwoju informacji turystycznej w regionie

Śląska Organizacja Turystyczna zakończyła prace nad projektem systemu informacji dla turystów. Nowy system objął 34 istniejące Punkty Informacji Turystycznej. W ramach realizacji projektu utworzono dodatkowe 33. Wszystkie 67 Punktów Informacji Turystycznej zostało wyposażonych w ustandaryzowane meble zgodne z identyfikacją wizualną projektu. Ukazały się wydawnictwa informacyjno-promocyjne (mapy turystyczne, informatory, przewodniki turystyczne) w łącznym nakładzie 890 tysięcy egzemplarzy, które dystrybuowane są we wszystkich Punktach Informacji Turystycznej.

W ramach projektu ŚSIT wykonano kompleksowe drogowe oznakowanie turystyczne wskazujące dojazd do niemal 200 atrakcji turystycznych na terenie województwa. Pojawiło się łącznie 810 tablic drogowych. Zainstalowano także 101 infokiosków. Do punktów informacji turystycznej trafiło ponad tysiąc audioprzewodników z propozycjami zwiedzania okolicy oraz okolicznymi trasami turystycznymi: pieszymi, rowerowymi oraz nordic walking. Wyznaczono także ok. 5 tys. km tras turystycznych pieszych i rowerowych w systemie GPS.

W ramach projektu przebudowano portal www.slaskie.travel, w którym znalazła się bogata baza noclegowa i gastronomiczna, opisy i zdjęcia dla 1500 atrakcji turystycznych w 4 wersjach językowych, 250 wirtualnych wycieczek po regionie i obiektach turystycznych, propozycje tras i kalendarium wydarzeń. Ponadto stworzono serwisy tematyczne poświęcone markowym produktom takim jak: Szlak Zabytków Techniki (www.zabytkitechniki.pl), Śląskie Smaki (www.slaskiesmaki.pl), Szlak Orlich Gniazd (www.orlegniazda.pl) oraz serwisy regionalne poświęcone poszczególnym, charakterystycznym obszarom takim jak Beskidy i Śląsk Cieszyński (www.beskidy.slaskie.travel; www.slaskcieszynski.slaskie.travel) , Jura Krakowsko-Częstochowska (www.jura.slaskie.travel), Metropolia Silesia (www.metropolia.slaskie.travel) czy Subregion Zachodni Województwa Śląskiego (www.subregionzachodni.slaskie.travel).

Powstała także wersja mobilna portalu oraz wersja portalu poświęcona infokioskom, która w pierwszej kolejności pokazuje turyście najbliższe jego obecnej lokalizacji atrakcje i wydarzenia.

www.slaskie.travel

Całkowity koszt projektu to 12,4 mln zł. Na jego realizację pozyskano ok. 10,6 mln zł z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.



 


tagi: