Śląskie. Tu się inwestuje

Śląskie najlepszym regionem pod względem atrakcyjności inwestycyjnej w Polsce

Województwo śląskie jest niekwestionowanym liderem atrakcyjności inwestycyjnej w Polsce – tak wynika z krajowych i zagranicznych badań nad efektywnością i opłacalnością inwestycyjną poszczególnych regionów. Z okazji zbliżającego się Europejskiego Kongresu Gospodarczego Województwo Śląskie rozpoczęło ogólnopolską kampanię promującą swoją atrakcyjność inwestycyjną.

Kampania telewizyjna i internetowa „Śląskie. Tu się inwestuje” ma na celu promowanie atrakcyjności inwestycyjnej Śląskiego, konsekwentne budowanie wizerunku najlepszego ekonomicznie regionu Polski oraz utrzymanie pozycji lidera w tym zakresie.

Jak mówi Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej, termin rozpoczęcia kampanii był precyzyjnie zaplanowany. „Jest to idealny moment na rozpoczęcie działań promujących, ponieważ 7 maja rozpoczyna się Europejski Kongres Gospodarczy – najważniejsza impreza gospodarcza Europy Centralnej, która stwarza nam możliwość dotarcia do kilkudziesięciu tysięcy osób opiniotwórczych i decyzyjnych oraz wzbudza zainteresowanie mediów, zdominowanych w tym czasie przez informacje ekonomiczne” – mówi Stemplewski.

Europejski Kongres Gospodarczy rozpocznie się 7 maja i potrwa do 9 maja.

Obecność czołowych polityków, przedsiębiorców, ludzi nauki i biznesu stwarza możliwości promocji Śląskiego jako lidera inwestycji w Polsce. Podczas EKG przewiduje się udział około 6 tys. gości, w tym niemal 600 prelegentów. W ramach partnerstwa województwo zaoferowało objęcie patronatem wybranych paneli tematycznych oraz udział merytoryczny w tychże panelach. Dodatkowo, podczas Kongresu Śląskie będzie miało specjalny punkt promocyjny, gdzie będzie wyświetlany spot telewizyjny, a dziennikarze otrzymają gadżety i niezbędne informacje.

Atrakcyjność inwestycyjna województwa śląskiego wynika z wysokich wskaźników ekonomicznych, takich jak zasoby ludzkie czy infrastruktura, którymi kierują się inwestorzy przy podejmowaniu decyzji dotyczących ulokowania kapitału.

„Wyniki raportów są dla nas więcej niż zadowalające, ponieważ świadczą o tym, że dla inwestorów zagranicznych nasz region jawi się jako atrakcyjne miejsce lokowania kapitału z gwarancją przyszłych efektów ekonomicznych” – mówi Arkadiusz Chęciński, członek Zarządu Województwa Śląskiego.

„Pozycja lidera jest wbrew pozorom wymagająca – lider musi nadawać ton oraz prowadzić aktywną politykę na rzecz utrzymania tej pozycji. Kampania telewizyjna zapewni dotarcie do ponad 1,7 mln widzów, a obecność i aktywne działania podczas Kongresu do około 6 tys. osób, do których nasze komunikaty są kierowane. Stawiamy na synergiczność działań – dzięki sprzężeniu kampanii promującej oraz EKG spotęgujemy ich efekt” – dodaje Stemplewski.

Jak wynika z raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową „Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2013”, Śląskie jest najlepszym regionem lokowania kapitału oraz liderem atrakcyjności gospodarczej w naszym kraju. Co więcej, jest także w czołówce pod względem opłacalności inwestycyjnej wśród europejskich regionów (wg analizy efektywności kosztowej miesięcznika fDI Intelligence pn. „Europejskie miasta i regiony przyszłości 2014/15” – Śląskie zajęło drugie miejsce w Europie), co plasuje nasze województwo na wysokiej pozycji na arenie międzynarodowej.

„Dysponujemy silnymi argumentami w postaci racjonalnych przesłanek, twardych danych ekonomicznych i precyzyjnych wskaźników, które są w pierwszej kolejności brane przez inwestorów pod uwagę. Warto także dodać, że na tle innych regionów Polski mieszkańcy Śląska wyróżniają się pracowitością i konkretnością, solidnością i przywiązaniem do etosu pracy” – podkreśla Chęciński.

W województwie śląskim mieszka prawie 4,6 mln mieszkańców, z czego aż 3 mln stanowią osoby w wieku produkcyjnym. Obiecująco wyglądają również statystki dotyczące studentów, którzy w przyszłości zasilą rynek pracy – w Śląskiem kształci się blisko 10 procent wszystkich studentów w kraju i jest to równocześnie jeden z największych w kraju ośrodków naukowych i akademickich.

Województwo śląskie posiada także najgęstszą w kraju sieć dróg ekspresowych i autostrad (to tu krzyżują się autostrady A1 i A4), a także Międzynarodowy Port Lotniczy w Katowicach, który jest głównym portem regionalnym w Polsce co do wielkości ruchu cargo i trzecim portem regionalnym pod względem obsługi ruchu pasażerskiego. Jeżeli chodzi o transport szynowy, warto wymienić Euroterminal w Sławkowie. Jest to najbardziej wysunięty na zachód punkt styku systemów kolei szeroko i normalnotorowej, co umożliwia połączenie z systemem przepływu ładunków na osi Azja i Daleki Wschód – Europa Zachodnia.

Na terenie województwa śląskiego działa najlepsza w Polsce specjalna strefa ekonomiczna, w której swoje inwestycje ulokowało już ponad 200 firm, takich jak m.in. fabryka samochodów OPEL koncernu General Motors, Electrolux, TRW czy Guardian. Przedsiębiorstwa te zainwestowały łącznie około 20 mld złotych. Dzięki KSSE powstało ponad 50 tys. miejsc pracy w samej strefie oraz 250 tys. wokół niej.


30 sek. spot reklamowy:

Galeria zdjęć
Po kliknięciu na obrazku zostanie otwarte okno modalne z dużą wersją obrazka. Możliwe będzie przeglądanie galerii kolejnych obrazków.
Korzystanie z galerii za pomocą skrótów klawiszowych:
  • Escape: zamyka galerie.
  • Spacja: uruchamia/zatrzymuje automatyczny slaidshow (play/pause).
  • Lewa strzałka: poprzedni slaid.
  • Prawa strzałka: następny slaid.
After clicking on the image a modal window will open with a large version of the image. It will be possible to browse the gallery of subsequent images.
Using the gallery using keyboard shortcuts:
  • Escape: closes the galleries.
  • Space: starts / stops automatic slaidshow (play / pause).
  • Left arrow: previous slaid.
  • Right arrow: next slaid.
   Konferencja prasowa              Kadr ze spotu reklamowego

Linki do stron zewnętrznych
Prezentcja z konferencji prasowej
Więcej o kampanii