Impulsy 2 ruszyły w trasę

Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Nowe pociągi dla Kolei Śląskich. fot. Tomasz Żak / UMWS
Zakończyły się odbiory pierwszych Impulsów 2 wyprodukowanych przez nowosądecki Newag dla Województwa Śląskiego

Dzięki wsparciu Unii Europejskiej w ramach „Funduszy Europejskich dla Śląskiego”, regionalny samorząd zamówił aż 26 pociągów, które zasilą flotę Kolei Śląskich i dołączą do pięciu pojazdów zamówionych bezpośrednio przez przewoźnika.

Za 26 pociągów zamówionych w ramach projektu „Zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego” Województwo Śląskie zapłaci 959,4 mln zł – z czego 652 mln zł to środki pozyskane z programu „Fundusze Europejskie dla Śląskiego”.

Pasażerowie Kolei Śląskich zdążyli poznać nowe Impulsy 2 – trzy takie składy zamówione przez Koleje Śląskie, kursują po torach w regionie już od lutego bieżącego roku.

- Dwa kolejne pociągi z bezpośredniego zamówienia przewoźnika dołączą do nich w grudniu, a cztery składy zamówione przez Województwo Śląskie w sierpniu i we wrześniu – informuje prezes Kolei Śląskich, Krzysztof Klimosz.

Umowy zawarte z Newagiem przez samorząd województwa i przewoźnika obejmują łącznie 31 składów, a ich wartość – wraz z serwisem utrzymaniowym – to 1,5 mld zł. 

Nowe pociągi oznaczają większą wygodę podróżowania. Kolej to dziś coraz częściej wybierana alternatywa dla indywidualnego transportu drogowego, a jakość floty oraz dostępność i częstotliwość połączeń odgrywają kluczową rolę podczas podejmowania decyzji o przesiadce z samochodu do pociągudodaje Grzegorz Boski, wicemarszałek Województwa Śląskiego.

Impulsy 2 to czteroczłonowe, elektryczne zespoły trakcyjne osiągające maksymalną prędkość 160 km/h. Każdy pojazd 31WEbc z rodziny Impuls 2 oferuje 400 miejsc dla pasażerów, w tym 192 siedzące. Na pokładach znajdują się strefy dla rodzin z dziećmi i strefy rowerowe mieszczące łącznie 10 jednośladów. Są także udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, w tym pętle indukcyjne dla osób niedosłyszących. Impulsy 2 są także wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej prezentujący dane w trzech językach i energooszczędne oświetlenie LED.

Dzięki nowym zamówieniom flota Kolei Śląskich zwiększy się o połowę. – Wzrost liczby nowoczesnych składów oznacza większą elastyczność w planowaniu siatki połączeń i zastępowaniu najstarszych pojazdów. To także większy komfort podróży, co doceniają nasi pasażerowie podsumowuje prezes spółki, Krzysztof Klimosz.


Logotypy programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

Galeria zdjęć
Po kliknięciu na obrazku zostanie otwarte okno modalne z dużą wersją obrazka. Możliwe będzie przeglądanie galerii kolejnych obrazków.
Korzystanie z galerii za pomocą skrótów klawiszowych:
  • Escape: zamyka galerie.
  • Spacja: uruchamia/zatrzymuje automatyczny slaidshow (play/pause).
  • Lewa strzałka: poprzedni slaid.
  • Prawa strzałka: następny slaid.
After clicking on the image a modal window will open with a large version of the image. It will be possible to browse the gallery of subsequent images.
Using the gallery using keyboard shortcuts:
  • Escape: closes the galleries.
  • Space: starts / stops automatic slaidshow (play / pause).
  • Left arrow: previous slaid.
  • Right arrow: next slaid.
Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach. Briefing  na peronie dworca w Gliwicach.