Marszałkowski Konkurs „Inicjatywa Sołecka” 2019
Organizacja Marszałkowskiego Konkursu „Inicjatywa Sołecka” w 2019 roku.
W dniu 8 marca 2019 r. Zarząd Województwa Śląskiego przyjął uchwałę nr 481/25/VI/2019 w sprawie organizacji Marszałkowskiego Konkursu „Inicjatywa Sołecka” w 2019 roku oraz przyjęcia zasad udzielania pomocy finansowej w formie dotacji celowej.
O pomoc finansową ze środków budżetu Województwa w ramach Konkursu mogą ubiegać się sołectwa z terenu województwa śląskiego za pośrednictwem gmin w zakresie przedsięwzięć, polegających na:
- działaniach zwiększających aktywność społeczną mieszkańców;
- działaniach w sferze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
- zagospodarowaniu miejsc publicznych w gminie istotnych z uwagi na dobro wspólne mieszkańców;
- tworzeniu warunków do rozwoju turystyki, krajoznawstwa i sportu.
Nabór wniosków o pomoc finansową w ramach Marszałkowskiego Konkursu Sołeckiego będzie trwał 30 dni od dnia ogłoszenia informacji na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego tj. do dnia 10 kwietnia 2019 roku.
O zachowaniu terminu będzie decydować data złożenia lub wpływu wniosku o pomoc wyłącznie w formie papierowej w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice.
Zasady oraz wniosek o pomoc finansową dotyczący udzielania pomocy finansowej w formie dotacji celowej w Konkursie „Marszałkowski Konkurs Sołecki” w 2019 roku znajdują się w złączniku.
Serdecznie zachęcamy wszystkie gminy posiadające sołectwa do uczestnictwa w Marszałkowskim Konkursie „Inicjatywa Sołecka”