Komunikat dla poszkodowanych przez MATI WORLD HOLIDAYS

Formularze i procedury

Informacja dla klientów, którzy zawarli umowy o świadczenie usług turystycznych w okresie od 1 marca 2011 do 28 lutego 2012 r.

28 lutego 2013 r. upłynął termin składania roszczeń z gwarancji ubezpieczeniowej nr M 217333 udzielonej dla MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o. o. Dokumentacja złożona przez poszkodowanych klientów została przekazana do Gwaranta - SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń SA celem wypłaty odszkodowań.

Informacja dla klientów, którzy zawarli umowy o świadczenie usług turystycznych w okresie od 1 marca 2012 do 7 sierpnia 2012 r.

Z dniem 26 października 2012 decyzja Marszałka Województwa Śląskiego o zakazie wykonywania przez organizatora turystyki MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o. o. działalności objętej wpisem do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych stała się ostateczna. Zgodnie z zapisami umowy gwarancji ubezpieczeniowej nr M 217471 udzielonej dla MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o. o. gwarancja wygasa przed upływem terminu jej obowiązywania, m.in. w przypadku wydania przez beneficjenta gwarancji decyzji zakazującej. Termin składania roszczeń - 1 rok po terminie obowiązywania gwarancji. W związku z powyższym okres zgłoszenia roszczenia uległ skróceniu z dnia 28 lutego 2014 do dnia 26 października 2013 r.

Ostateczny termin składania roszczeń z umów o świadczenie usług turystycznych zawartych w okresie od 01.03.2012 r. do 07.08.2012 r. upływa 26.10.2013 r.

Uprawnieni do składania roszczeń są poszkodowani klienci, w przypadku składania roszczeń przez agentów należy dołączyć pełnomocnictwo od klienta. Roszczenie może złożyć osoba, która zawarła umowę w imieniu swoim i pozostałych osób z umowy, jak również każdy klient z umowy we własnym imieniu. Warunkiem skorzystania ze środków z gwarancji ubezpieczeniowych jest złożenie kompletnych zgłoszeń o roszczenie:

  1. Kopia umowy o świadczenie usług turystycznych, zawartej między organizatorem turystyki i/lub pośrednikiem turystycznym i klientem;
  2. Kopia dowodu wpłaty na rzecz organizatora turystyki i/lub pośrednika turystycznego należności za imprezę turystyczną, określonej w umowie;
  3. Oświadczenie klienta organizatora turystyki i/lub pośrednika turystycznego stwierdzające niewykonanie przez organizatora turystyki i/lub pośrednika turystycznego zobowiązań umownych o określonej wartości;
  4. Oświadczenie klienta organizatora turystyki i/lub pośrednika turystycznego zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który ma nastąpić wypłata z gwarancji, albo wskazanie innego sposobu wypłaty z gwarancji.

Dokumenty należy przesłać na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Wydział Turystyki i Sportu
ul. Ligonia 46
40-037 Katowice

Formularze zgłoszenia roszczenia, które wpłynęły do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego są obecnie sprawdzane pod względem kompletności.

Wszyscy Klienci, którym przysługuje prawo do składania roszczeń, a z niego rezygnują lub otrzymali zwrot wpłaconych środków z innych źródeł, proszeni są o przesłanie do Urzędu stosownego oświadczenia.

Załączniki
Dokumenty i oświadczenia
Dokumenty i oświadczenia