Eurowizja rozgrzała Śląskie
Polska po raz pierwszy zorganizowała finał dziecięcej wersji popularnej Eurowizji. Muzyczne zmagania odbywały się w Arenie Gliwice.
„Stawiamy na projekty ambitne. Od roku pokazujemy, że nie boimy się wielkich przedsięwzięć, zarówno inwestycyjnych, gospodarczych, jak też kulturalnych. Eurowizja Junior jest tego najlepszym przykładem. To doskonała promocja województwa śląskiego w Europie i na świecie. Dzisiejszy wieczór był świętem muzyki, pokazał pasję młodych ludzi i doskonale pasował do pozytywnej energii wypływającej z województwa śląskiego” – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski.
W konkursie uczestniczyli reprezentanci 19 krajów. To drugie z rzędu zwycięstwo reprezentantki Polski, po ubiegłorocznym triumfie Roksany Węgiel.
Samorząd województwa śląskiego od początku wspierał organizację Eurowizji w naszym regionie, dzięki czemu wydarzenie nabrało światowego rozmachu. Widzowie podczas występów w gliwickiej arenie, oprócz występów młodych artystów, mogli podziwiać najnowocześniejsze efekty sceniczne oraz techniki multimedialne jakie towarzyszą największym gwiazdom światowego formatu. Pomiędzy występami publiczność zgromadzona w hali oraz przed telewizorami mogła poznać i zobaczyć najbardziej charakterystyczne miejsca województwa śląskiego. W krótkich filmikach polscy i europejscy widzowie zobaczyli m.in. katowicką strefę kultury, gliwicki rynek, siedzibę Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” w Koszęcinie czy jezioro żywieckie. Pozytywny przekaz z naszego województwa dotarł dzięki festiwalowi do kilku milionów widzów w całej Europie.
Warto przypomnieć, że list intencyjny dotyczący organizacji wydarzenia oraz partnerstwa naszego regionu podpisali w marcu marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski oraz zastępca prezydenta Gliwic Krystian Tomala. Arena Gliwice jest drugą największą halą widowiskową w Polsce. Wydarzenie zorganizowała wspólnie Telewizja Polska i Europejska Unia Nadawców.