Śląskie – ruszamy
Kampania informująca o Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
„Śląskie – ruszamy!” to hasło, które od połowy września aż do końca listopada 2016 towarzyszy w przestrzeni publicznej oraz w mediach, informując o tym, że mimo iż zbliża się końcówka roku, to nie zwalniamy tempa i ogłaszamy kolejne nabory wniosków o środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Jednocześnie zachęcamy do utrzymania wysokiego stopnia zainteresowania i aktywności, tzn. kreowania, tworzenia i składania projektów. Przypominamy, że cały czas pojawiają się nowe możliwości wsparcia najlepszych pomysłów – rocznie ogłaszamy około 100 naborów wniosków, w kampanii sygnalizujemy wybrane konkursy, a także zapowiadamy, że pod koniec listopada ogłosimy już plan harmonogramu naborów wniosków na 2017 rok.
Informacji o konkursach towarzyszy przypomnienie najważniejszych danych na temat tego, co oferuje Program Regionalny, a przede wszystkim kto (głównie podmioty publiczne, mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz fundacje i stowarzyszenia) i na co (12 obszarów wsparcia) może się starać o dofinansowanie. Zachęcamy również do korzystania z bezpłatnych źródeł informacji i edukacji na temat Programu, oferujących wsparcie w procesie aplikowania o środki unijne, tj. oficjalnego serwisu programu: www.rpo.slaskie.pl, spotkań informacyjnych i szkoleń: http://rpo.slaskie.pl/wydarzenia/ oraz konsultacji (mailowych, telefonicznych lub stacjonarnych) w pięciu Punktach Informacyjnych o Funduszach Europejskich w województwie śląskim: http://rpo.slaskie.pl/PunktyInformacyjne/
W kampanii wykorzystano charakterystyczną komiksową kreskę, która przyciąga uwagę, uatrakcyjnia projekt, a także ułatwia odbiorcy zrozumienie przekazywanych treści. Również styl komunikacji wspiera przystępne i możliwie proste wprowadzenie w temat.
Kampania będzie prowadzona na terenie województwa śląskiego z wykorzystaniem mediów o zasięgu regionalnym i lokalnym.
Dla ogólnej części kampanii zaplanowano między innymi wielostronne wykorzystanie możliwości reklamy zewnętrznej – od citylightów poczynając, a na ekranach bankomatów i wydrukach transakcji kończąc. Ponadto powstał spot wideo w nowoczesnej i atrakcyjnej technice rysowania „na żywo”, który będzie wyświetlany w TVP Katowice, na ekranach w komunikacji miejskiej, jak również w serwisie YouTube oraz na ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych portalach informacyjnych. Bardziej szczegółowo, ale w dalszym ciągu przystępnie i atrakcyjnie, przedstawia informacje publikacja wydana jako dodatek specjalny do miesięcznika „Forbes” oraz tygodnika „Newsweeka”, a także kolportowana wśród potencjalnych wnioskodawców Programu oraz podczas najbliższych wydarzeń, takich jak: XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów (22-23.09), Akademia Przedsiębiorczości w IT Loft Park w Tychach (28.09) i VI Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw (10-12.10).
Ponadto zaplanowano 5 minikampanii promujących wybrane aktualne nabory wniosków, tak aby wesprzeć liczbę i jakość składanych projektów przez zainteresowane podmioty. Każda z przewidzianych minikampanii będzie trwała 2 tygodnie, za to z dużą intensywnością działań. Kampania będzie mocno obecna w Internecie poprzez takie narzędzia, jak: kampania odsłonowa (banerowa) na portalach o profilu informacyjnym i biznesowym (wp.pl, onet.pl, money.plbiznes.onet.pl, dziennikzachodni.pl i naszemiasto.pl) oraz wysyłkę mailingu. Tutaj jej głównym celem będzie zainteresowanie tematem i odesłanie po szczegóły do oficjalnego serwisu programu, zawierającego komplet informacji: www.rpo.slaskie.pl. Bardziej szczegółowe informacje będą dostępne w obszernych artykułach prasowych, publikowanych w tytułach prasy regionalnej: „Gazeta Wyborcza” i „Nasze Miasto” oraz w ich serwisach internetowych: wyborcza.pl i naszemiasto.pl. Dodatkowo porozmawiamy o naborach w krótkich audycjach radiowych, emitowanych na antenie Radia Katowice, Antyradia i Złotych Przebojów.
W grudniu, już po zakończeniu działań kampanijnych, zaplanowano badanie skuteczności kampanii, które sprawdzi, jak wpłynęła ona na stopień wiedzy na temat oferty programu i źródeł informacji, jak również samą ocenę kampanii wśród grupy potencjalnych wnioskodawców.
Część ogólna kampanii: 15-30 września oraz 15-30 listopada 2016
Kampania jest realizowana na zlecenie Wydziału Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego przez agencję Business Consulting. Linię graficzną kampanii stworzyło studio projektowo-ilustratorskie Dinksy z Cieszyna.
Kampania współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020