Koniec prac przy budowie DW 913
Jest to alternatywna do drogi S1 trasa dojazdowa do portu lotniczego w Pyrzowicach. Do lotniska dojedziemy teraz znacznie szybciej.
Roboty prowadzono na terenie czterech gmin: Ożarowic, Mierzęcic, Bobrownik, Psar oraz miasta Będzina. Układanie warstw bitumicznych zakończono jeszcze w lipcu. Uzyskano przy tym wysoki wynik równości podłużnej nawierzchni mierzony wskaźnikiem IRI. Ma to znaczenie dla kierowców - im wyższa jego wartość, tym komfort jazdy jest większy. Równość nawierzchni wpływa także korzystnie na trwałość drogi.
Pozostało jeszcze zakończenie robót brukarskich i porządkowych oraz instalacja niektórych elementów oznakowania.
- Inwestycja zostanie oddana do użytku w terminie. Wykonawca zgłosił już zakończenie robót. Przy budowie wykorzystano najnowsze technologie, jest to taka zwana „cicha nawierzchnia”, powstały nowe ścieżki rowerowe, chodniki i zatoczki autobusowe. Oznakowanie poziome wykonano z taśm prefabrykowanych. Są one niezwykle trwałe i bardzo dobrze widoczne nocą. W tej chwili szykujemy się do kolejnego etapu przebudowy tej drogi prowadzącej już na teren lotniska, z bezkolizyjnym skrzyżowaniem z budowaną linią kolejową Zawiercie-Tarnowskie Góry. To wszystko poprawi to komfort jazdy i skróci czas dojazdu do portu lotniczego w Pyrzowicach – informuje Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
W ramach inwestycji na zlecenie gminy Psary przebudowano wodociąg i kanalizację sanitarną. Obydwie inwestycje skoordynowano w tym samym czasie, dzięki czemu trudności związanych z remontem nie odczuli kierowcy. W praktyce cała konstrukcja drogi została rozebrana i wybudowana od nowa.
Wartość kontraktu realizowanego przez firmę Strabag Infrastruktura Południe 124,9 mln zł brutto, przy wsparciu 95 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (RPO) na lata 2014-20.
- DW 913 to inwestycja drogowa o szczególnym znaczeniu. Jest to jedna z tras dojazdowych do portu lotniczego w Pyrzowicach, z którego korzysta coraz więcej podróżnych. Można zatem powiedzieć, że DW 913 będzie ważnym ogniwem całego łańcucha komunikacyjnego. Nowa droga, zresztą podobnie jak wszystkie przebudowywane przez katowicki ZDW w ostatnich latach, jest wykonywana z wykorzystaniem najnowszych technologii. Warstwy bitumiczne składają się z asfaltów wysokomodyfikowannych, które są dużo trwalsze od tradycyjnych. Województwo Śląskie obsługuje sieć ponad 1250 kilometrów dróg. Prace na kluczowych odcinkach są zaawansowane. Co ważne, pandemia w żaden sposób nie wpłynęła na przebieg inwestycji drogowych realizowanych przez województwo. Nowe arterie wpłyną na zmniejszenie ruchu w centrach miast. Poprawią komfort jazdy i bezpieczeństwo – podsumowuje marszałek Jakub Chełstowski.